طرح گازرسانی به شهر آلاشت با اعتبار ۸۱۰ میلیارد ریال افتتاح شد

طرح گازرسانی به شهر آلاشت و هفت روستای همجوار با اعتباری بیش از ۸۱۰ میلیارد ریال امروز (سه‌شنبه، چهارم تیرماه) با حضور مدیران صنعت گاز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقام‌های استان مازندران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان مازنداران، گازرسانی به شهر آلاشت در سه فاز اجرای خط تغذیه گاز و شبکه داخلی شهر اجرا شده است؛ اجرای خط تغذیه گاز شهر آلاشت و روستاهای حومه از سال ۹۱ آغاز شد و با هزینه‌ای بیش از ۸۱۰ میلیارد ریال اکنون به مرحله پایانی خود رسیده است.

شبکه داخلی شهر آلاشت شامل اجرای ۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و احداث و نصب سه ایستگاه تقلیل فشار  است که اکنون به پایان رسیده است و در مرحله نصب یک‌هزار انشعاب قرار دارد.

هم‌زمان با گازرسانی به شهر آلاشت، گازرسانی به ۴۰ روستا نیز در حال اجراست که در صورت تخصیص به‌موقع نقدینگی و نبود موانع قانونی، اجرایی خواهد شد. در آیین بهره‌برداری امروز، روستاهای گلیان، شهریارکلا، سرین، لیند، کریکلا، کلاریجان و پارسی به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شوند و گازرسانی به دیگر روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد گاز نیز در دستور کار قرار دارد.

هم‌اکنون ۵۷ شهر از مجموع ۵۹ شهر استان مازندران از نعمت گاز طبیعی بهره‌مندند و دو شهر گزنک و بلده نیز در مرحله اجرای دیگر روش‌ها و انتخاب پیمانکار قرار دارند.

بر همین اساس، تعداد خانوار شهری زیر پوشش گاز طبیعی در این استان بیش از ۹۹.۵ درصد و تعداد خانوار روستایی زیر پوشش گاز طبیعی ۹۲.۵ درصد است.

کد خبر 290318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =