مردم سیستان و بلوچستان با فروش سوخت مایع راه به جایی نمی‌برند

استاندار سیستان و بلوچستان بر لزوم دریافت اشتراک گاز طبیعی از سوی مردم سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: فرهنگ کار و تولید باید در این استان نهادینه شود، زیرا مردم با دریافت و فروش مداوم سوخت مایع راه به جایی نخواهند برد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان سیستان و بلوچستان، در نشست استانداری که ظهر روز چهارشنبه (۱۳ شهریورماه) با حضور مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران و مقام‌های استان سیستان و بلوچستان در ساختمان استانداری برگزار شد، هر یک از مدیران به ارائه گزارشی از روند کار خود درباره شتاب در روند توسعه گازرسانی در سطح این استان پرداختند.

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست، گفت: روزی که مقرر شد طرح ضربتی گازرسانی در شهر زاهدان و دیگر شهرهای استان اجرا شود، ما مسئولان با هم قرار گذاشتیم به صورت مداوم جای خود را با هم عوض کنیم. برای نمونه من که در جایگاه استاندار قرار دارم گاهی خود را در موقعیت مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و گاهی در موقعیت شهردار و فرماندار شهر تصور کنم و آنان نیز چنین کنند و سرانجام همه ما باید خود را به جای مردم این استان بگذاریم و درک کنیم خدماتی که اکنون مردم دریافت می‌کنند در حد و اندازه شأن و منزلتشان نیست.

وی افزود: از آنجا که گازرسانی به شهرها و روستاها فرآیند پیچیده و خاص خود را دارد بنا شد تا به جای آنکه بیش از یکی دو دهه به دنبال گازرسانی در شهر زاهدان باشیم با همتی عالی، گازرسانی ضربتی در این شهر اجرا شود و اکنون از همه کسانی که برای این جمع از گذشته تاکنون تلاش کرده‌اند سپاسگزارم.

حضور شرکت‌های گاز استانی معین برای مردم امیدآفرین است

موهبتی با بیان اینکه همکاری شرکت‌های گاز استانی معین سبب امیدآفرینی در زندگی مردم استانی است که همواره محرومیت را تجربه کرده‌اند، اظهار کرد: شرکت‌های گاز استانی معین و پیمانکارانی که در استان سیستان و بلوچستان مشغول اجرای طرح‌های مختلف انتقال گاز و گازرسانی هستند باید به عنوان سفیران مردم این خطه در سراسر کشور باشند تا تصوری که همواره از این استان در ذهن‌ها وجود داشته تغییر کند و دیگر هم‌وطنان بدانند مردم سیستان و بلوچستان مردمی میهمان‌نواز و کریم هستند.  

استاندار سیستان و بلوچستان از شرکت‌های گاز استانی معین خواست تا تجربه‌های خود را به دستگاه‌های اجرایی استان منتقل کنند تا همه در کنار هم فقر و محرومیت را از چهره استان بزدایند.

وی با اشاره به بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی مقرر سال ۹۸ برای حوزه گازرسانی سراسر کشور، اظهار کرد: این رقم مربوط به همه نقاط کشور است، اما تا پایان دولت تدبیر و امید نیز بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای خطوط انتقال گاز و توسعه شبکه گازرسانی استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده است و مبلغ یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز داخل شهرها هزینه خواهد شد، همچنین تسهیلات بلاعوض برای مردم در نظر گرفته شده است.

موهبتی ادامه داد: در شهر زاهدان ۱۴۰ هزار انشعاب باید نصب شود، اما تا این لحظه انشعابات به حد مطلوب نرسیده است، در حالی که مردم نباید همیشه در پی دریافت و فروش سوخت مایع باشند و از این طریق امرار معاش کنند، زیرا از این راه به هیچ جایی نخواهند رسید.

سهیمه سوخت مایع بخش خانگی و صنعتی که برای دریافت گاز اقدام نکنند، قطع می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: اگر تفکر یک مدیر در این استان این است که تولید شکل نگیرد پس آن مدیر نباید در جایگاه خودش باقی بماند، به‌طور حتم باید مدیران تلاش کنند و اثرگذاری داشته باشند. همان‌طور که آقای تربتی نیز در جریان بازدید از طرح‌های شرکت ملی گاز ایران به همه پیمانکاران و مجریان بر لزوم استفاده از نیروهای بومی تاکید کردند، این اقدام سبب می‌شود نان بر سر سفره‌های مردم سیستان و بلوچستان بیاید، همچنین سبب افزایش دانش و تجربه مردم و جوانان می‌شود، بر این اساس باید فرهنگ کار و تلاش در سطح استان گسترده و نهادینه شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه گازرسانی در شهر زابل، اظهار کرد: گازرسانی به شهر زاهدان نیز با تلاش شرکت‌های گاز استانی معین یک رکورد است و هدیه‌ای برای مردم زاهدان است.

موهبتی تاکید کرد: در صورتی که گاز به کارخانه یا واحد صنعتی تعلق بگیرد و علمک نصب شده باشد، اما آن واحد برای دریافت اشتراک به‌منظور بهره‌مندی از گاز طبیعی اقدام نکند در مدت ۳ تا ۶ ماه سهمیه سوخت مایع آن واحد صنعتی قطع خواهد شد و این اقدام شامل واحدهای خانگی نیز خواهد شد. 

استاندار سیستان و بلوچستان از مدیران شرکت ملی گاز ایران خواست تا گازرسانی به روستاهای واقع در مسیر خطوط انتقال گاز را مدنظر داشته باشند. 

کد خبر 292881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =