۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
  • کد خبر: 293033
قرارداد توسعه میدان گازی بلال امضا شد

قرارداد توسعه میدان گازی «بلال» امروز (شنبه،۲۳شهریورماه) بین شرکت نفت و گاز پارس و گروه پتروپارس در سقف هزینه سرمایه‌ای ۴۴۰ میلیون دلار امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، هدف از این قرارداد که به قرارداد بیع متقابل طرح توسعه جامع و یکپارچه فازهای ۱۱ تا ۲۴ پارس جنوبی الحاق می‌شود، دستیابی به تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز غنی (۱۴ میلیون مترمکعب) در ۳۴ ماه است. گاز تولیدی این میدان برای فرآورش به پالایشگاه فاز ۱۲ منتقل می‌شود.

شرکت پتروپارس براساس قرارداد امضاشده، مسئولیت راهبری و مدیریت قرارداد، انجام مطالعات مخزنی، طراحی حفاری و تهیه اسناد مناقصه‌های فرعی را به‌عهده خواهد داشت و موظف است با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی پیمانکاران و سازندگان تجهیزات داخلی، نسبت به برگزاری مناقصه‌های فرعی زیر نظارت و تایید کامل کارفرما اقدام کند.

مطابق این قرارداد، پیمانکار (پتروپارس) موظف است حفاری هشت حلقه چاه، احداث و نصب یک جکت سرچاهی چهارپایه، ساخت و نصب یک عرشه با ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز غنی و احداث یک رشته خط لوله زیر دریایی به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر را انجام دهد.

با اجرای کامل این طرح، افزون بر افزایش ظرفیت تولید گاز کشور، زمینه‌های اشتغال گسترده به‌ویژه در استان هرمزگان ایجاد می‌شود و بازار کار مناسبی برای پیمانکاران و سازندگان تجهیزات داخلی به وجود خواهد آمد. این طرح به تایید شورای اقتصاد رسیده و از محل سرمایه صندوق توسعه ملی تامین شود.

میدان گازی بلال در بخش شرقی میدان مشترک پارس‌جنوبی و در ۹۰ کیلومتری جنوب غربی جزیره لاوان واقع شده است.

کد خبر 293033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =