کاهش تولید موثر کویت روزانه بیش از یک میلیون بشکه‌ خواهد بود

وزیر نفت کویت اعلام کرد که کاهش تولید مؤثر این کشور در قالب توافق کاهش عرضه اوپک پلاس بیش از یک میلیون بشکه در روز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، خالد الفاضل روز یکشنبه (۲۴ فروردین‌ماه) اعلام کرد که کویت با در نظر گرفتن تولید کنونی این کشور در ماه آوریل، حدود ۳.۲۵ میلیون بشکه در روز، بیش از یک میلیون بشکه در روز از عرضه واقعی خود را کاهش می‌دهد.

وی این سخنان را پس از توافق تاریخی کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت موسوم به اوپک پلاس اظهار کرد.

کشورهای عضو اوپک پلاس برای کاهش تولیدی معادل حدود ۱۰ درصد از عرضه جهانی برای حمایت از قیمت نفت در بحبوحه شیوع ویروس کرونا توافق کردند.

تولید نفت کویت در ماه آوریل بالاتر از سطح مبنای کاهش توافقنامه جدید است، به این معنا که کاهش مؤثر این کشور بیشتر از مقداری است که اوایل روز یکشنبه اعلام شد.

به گزارش خبرنگار شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار سرانجام پس از پذیرفتن گزینه کاهش تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای مکزیک و موافقت این کشور آمریکای شمالی برای حضور در این توافق، بر سر کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به توافق رسیدند.

خط پایه و مبنای محاسبه تولید برای همه کشورهای حاضر در این توافق به جز عربستان و روسیه ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی تعیین شد، در حالی که مبنای محاسبه تولید برای روسیه و عربستان روزانه ۱۱ میلیون بشکه در نظر گرفته شده است.

کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا همچنان از این توافق کاهش تولید که قرار است از یکم ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۲ اردیبهشت‌ماه ۹۹) اجرایی شود، مستثنا هستند.

مکزیک تنها مخالف به نحوه تخصیص سهمیه کاهش تولید در نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس در روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) بود، بر این اساس مکزیک در این توافق روزانه ۱۰۰ هزار بشکه (آمریکا به جای مکزیک روزانه ۳۰۰ هزار بشکه از تولید خود می‌کاهد) تولید خود را کاهش می‌دهد.

کد خبر 301630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =