۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
  • کد خبر: 301674
کانادا از توافق کاهش تولید اوپک استقبال کرد

کانادا با استقبال از توافق کاهش تولید اوپک پلاس اعلام کرد که این توافق سبب اطمینان از قیمت‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اتاوا، دولت کانادا روز یکشنبه (۲۴ فروردین‌ماه)، به‌طور رسمی از توافق تاریخی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت استقبال و اعلام کرد اوتاوا متعهد به ثبات بازار نفت و شرایط اقتصادی است.

سیمون اورگان، وزیر منابع طبیعی کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتفاق خوبی است. ما از هر خبری که سبب ایجاد ثبات در بازارهای جهانی نفت شود، استقبال می‌کنیم. 

وی اظهار کرد: دولت فدرال نگران بی‌ثباتی قیمت نفت است.

کانادا چهارمین تولیدکننده نفت جهان در ماه فوریه روزانه ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه نفت تولید کرد.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار سرانجام پس از پذیرفتن گزینه کاهش تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای مکزیک و موافقت این کشور آمریکای شمالی برای حضور در این توافق، بر سر کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به توافق نظر رسیدند.

خط پایه و مبنای محاسبه تولید برای همه کشورهای حاضر در این توافق به جز عربستان و روسیه ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی تعیین شد، در حالی که مبنای محاسبه تولید برای روسیه و عربستان روزانه ۱۱ میلیون بشکه در نظر گرفته شده است.

کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا همچنان از این توافق کاهش تولید که قرار است از یکم ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۲ اردیبهشت‌ماه ۹۹) اجرایی شود، مستثنا هستند.

مکزیک تنها مخالف به نحوه تخصیص سهمیه کاهش تولید در نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس در روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) بود، بر این اساس مکزیک در این توافق روزانه ۱۰۰ هزار بشکه (آمریکا به جای مکزیک روزانه ۳۰۰ هزار بشکه از تولید خود می‌کاهد) تولید خود را کاهش می‌دهد.

کد خبر 301674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =