۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
  • کد خبر: 302589
کاهش ۲۷ درصدی مصرف بنزین فروردین‌ماه در منطقه اهواز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز از کاهش ۲۷ درصدی مصرف بنزین این منطقه در فروردین‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، نعمت‌الله نجفی در این باره گفت: فروردین‌ماه امسال مصرف بنزین تا ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت که این حجم کاهش تاکنون بی‌سابقه بوده است.

وی دلیل این کاهش بی‌سابقه مصرف بنزین را کاهش ۸۵ درصدی سفرهای نوروزی ناشی از شیوع ویروس کرونا بیان کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز همچنین از ادامه روند ذخیره‌سازی فرآورده‌های سوختی در انبار نظامیه اهواز با وجود کاهش قابل توجه مصرف سوخت خبر داد و افزود: ذخیره‌سازی فرآورده‌های سوختی در انبار سوخت نظامیه در پنج کیلومتری شمال اهواز طبق برنامه در حال انجام است و مشکلی در روند ذخیره‌سازی سوخت وجود ندارد. همچنین حجم ذخیره‌سازی فرآورده‌های سوخت در تأسیسات نفتی نظامیه حدود ۶۰۰ میلیون لیتر است که بخش مهمی از فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه نفت آبادان از طریق لوله به انبار نفت نظامیه اهواز انتقال می‌یابد.

نجفی درباره ذخیره‌سازی بنزین سهمیه‌ای خودروهای سواری از ۶ به ۹ ماه بیان داشت: پیش از این خودروهای سواری می‌توانستند بر اساس سهمیه ۶۰ لیتر در ماه، تا ۶ ماه یعنی ۳۶۰ لیتر را در کارت سوخت خود ذخیره کنند که این میزان هم اکنون به ۵۴۰ لیتر افزایش یافته است. این ذخیره‌سازی سوخت تنها ویژه خودروهای سواری است و دیگر خودروهای عمومی و باری را شامل نمی‌شود.

کد خبر 302589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =