عربستان تعمیق کاهش تولید نفت دیگر اعضای اوپک پلاس را خواستار شد

کابینه عربستان از دیگر اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» خواست که کاهش تولید خود را تشدید کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، خبرگزاری دولتی عربستان (SPA) اوایل امروز، (چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه)  اعلام کرد که کابینه عربستان سعودی از کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس خواسته است برای بازگرداندن تعادل به بازارهای جهانی نفت خام، کاهش تولید نفت را تشدید کنند.

کابینه عربستان در بیانیه‌ای از تلاش ریاض برای برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت حمایت کرد.

در این بیانیه آمده است: هدف از ابتکارهای عربستان سعودی ترغیب  کشورهای شرکت‌کننده در توافق کاهش تولید اوپک پلاس و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت برای پایبندی به سهمیه کاهش تولید و تعمیق آن، به‌منظور کمک به بازگرداندن تعادل در بازارهای جهانی نفت است.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین ماه) متعهد شدند تولید روزانه خود را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

یک مقام وزارت انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه (۲۲ اردیبهشت‌ماه) اعلام کرده بود که این وزارتخانه به شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو دستور داده است افزون بر سهمیه کاهش تولید توافق‌شده در توافق اوپک پلاس، به‌صورت داوطلبانه تولید روزانه نفت خام ماه ژوئن را یک میلیون بشکه دیگر هم کاهش می‌دهد.

وی گفت: این حجم از تعمیق کاهش تولید ریاض سبب می‌شود مقدار عرضه نفت خام عربستان نسبت به ماه آوریل ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه کاهش یابد. 

این مقام سعودی افزود: بنابراین، تولیستاد عربن برای ماه ژوئن، پس از این دو کاهش عرضه هدفمند و داوطلبانه، ۷ میلیون و ۴۹۲ هزار بشکه در روز خواهد بود. 

رکود قیمت نفت آسیب قابل توجهی به بودجه ریاض وارد کرده است.

کد خبر 302831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =