۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
  • کد خبر: 302967
تولید نفت روسنفت  ۲.۲ درصد کاهش یافت

روسنفت روسیه اعلام کرد که تولید نفت این شرکت در سه ماه نخست سال 2020 نسبت به پارسال ۲.۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، روسنفت، غول انرژی روسیه، روز جمعه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که میانگین تولید روزانه نفت خام و میعانات گازی همسو با توافق جهانی کاهش تولید در سه ماه نخست امسال با ۲.۲ درصد کاهش نسبت به پارسال، به ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار بشکه رسیده است.

این شرکت اعلام کرد که مقدار تولید هیدروکربن سه ماه اول به معادل روزانه ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه میلیون بشکه نفت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد کاهش داشته است.

روسنفت همچنین اعلام کرد که تولید گاز طبیعی این شرکت با ۲.۹ درصد کاهش، در دوره سه ماه ژانویه تا مارس، ۱۶ میلیارد و ۶۳۰ میلیون مترمکعب بوده است.

به گزارش شانا، ایگور سچین، مدیرعامل شرکت روسنفت روسیه روز سه‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه گفت این شرکت با توجه به توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس»، ۲۱ درصد از هزینه سرمایه‌گذای این شرکت معادل ۲۰۰ میلیارد روبل (۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار) می‌کاهد.

مجموع کاهش تولید مؤثر کشورهای عضو و غیرعضو اوپک می‌تواند به ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

عربستان سعودی، کویت و امارات توافق کرده‌اند روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه فراتر از تعهد خود در توافق کاهش عرضه اوپک پلاس برای کاستن روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در ماه‌های مه و ژوئن از تولید خود بکاهند، در نتیجه پس از ماه آوریل رقم کاهش تولید به روزانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

افت تولید اعضای معاف از توافق کاهش عرضه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک بر مبنای خط پایه تولید اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی روزانه ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز است.

کاهش عرضه داوطلبانه و غیرداوطلبانه به‌دلیل توقف تولید چاه‌های نفتی در آمریکا، کانادا و دیگر کشورهای تولیدکننده می‌تواند به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

کد خبر 302967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =