۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
  • کد خبر: 306584
روند کند بهبود پالایش نفت در پالایشگاهای هند

روند بهبود تولید در پالایشگاه‌های نفت هند در ماه ژوئیه کندتر از ماه ژوئن بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پالایشگران هندی در ماه ژوئیه ۲.۵ درصد کمتر از ماه ژوئن نفت فرآوری کردند. این نخستین کاهش ماهانه پالایش از ماه آوریل بود، زیرا محدودیت‌های دوباره برای مهار کرونا در پی افزایش موارد ابتلا به این ویروس سبب توقف بهبود فروش سوخت در سومین بازار داخلی جهان شد.

سطح فرآوری نفت خام پالایشگاه‌های هند در ماه آوریل و به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا با رقم بی‌سابقه ۲۸.۸ درصد کاهش یافته بود. با کاهش این محدودیت‌ها، مقدار پالایش نفت خام در حال بهبود بوده است.

فرآوری نفت خام هند در ماه ژوئیه نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸.۸ درصد کاهش یافته و به ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار بشکه در روز یا ۱۷ میلیون و ۶۸۰ هزار تن رسیده است.

داده‌های دولتی نشان می‌دهد که پالایشگاه‌های هند در ماه ژوئیه حدود ۸۳.۳ درصد از ظرفیت کلی خود را در مقایسه با رقم ۸۵.۴ درصد در ماه ژوئن به بهره‌برداری رساندند.

براساس این داده‌ها، تولید گاز طبیعی در ماه ژوئیه نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰.۳ درصد کاهش یافته و به ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

تولید نفت خام نیز در این ماه نسبت به ماه ژوئیه پارسال ۵ درصد کاهش یافت و به ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار تن (۶۲۰ هزار بشکه در روز) رسید.

کد خبر 306584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =