۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
  • کد خبر: 312689
تغییر چشم‌انداز بارکلیز درباره قیمت نفت

بانک انگلیسی بارکلیز در تازه‌ترین چشم‌انداز خود برآورد قیمت نفت برای سال ۲۰۲۱ افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک انگلیسی بارکلیز روز دوشنبه (ششم بهمن‌ماه) برآوردش از قیمت نفت را افزایش داد. علت این تغییر برآورد عوامل زودگذری مانند افت ارزش دلار آمریکا و افزایش تقاضای سوخت‌های زمستانی به‌دلیل سرمای شدید در نیم‌کره شمالی، به‌خصوص در آسیاست.

در حالی که بارکلیز چشم‌انداز صعودی‌اش از قیمت نفت را در نیمه دوم سال حفظ کرد، اعلام کرد: خطرات ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین و کمرنگ شدن عوامل زودگذر می‌تواند سبب کاهش کوتاه‌مدت قیمت شود.

این بانک انگلیسی اعلام کرد که پیش‌بینی‌های قیمت را برای سال جاری به‌طور میانگین ​​۲ دلار برای هر بشکه افزایش داده است، بارکلیز قیمت هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی را به‌طور میانگین ​​۵۲ دلار برای هر بشکه و قیمت نفت خام برنت را ۵۵ دلار برای هر بشکه اعلام کرده است.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین افزایش یافته است و چشم‌انداز تقاضا را در بزرگ‌ترین کشور مصرف‌کننده انرژی جهان کاهش می‌دهد.

بارکلیز تصریح کرد: حداقل به نظر نمی‌رسد که شوک ویروس کرونا، با وجود تأثیر شدید آن بر تقاضای حمل‌ونقل، بر تداوم عرضه و تقاضای نفت تأثیر مهمی بگذارد.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفته است: کاهش داوطلبانه تولید نفت عربستان در اوایل ژانویه می‌تواند به بازار نفت کمک کند تقاضای پایین نفت در سه ماه نخست را پشت سر گذارد.

با وجود این، بارکلیز انتظار ندارد که تأثیر این کاهش یک‌طرفه فراتر از سه ماه نخست ۲۰۲۱ باشد و در عوض پیش‌بینی می‌کند اوپک و متحدانش تولید خود را در سه‌ماه دوم ۲۰۲۱ به مقدار یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز و در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ نیز به مقدار یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند.

این بانک پیش‌بینی می‌کند تقاضای حمل‌ونقل به دلیل حمایت‌های مالی قوی و واکسیناسیون ویروس کرونا در اواخر سال ۲۰۲۱ به حال عادی بازگردد.

کد خبر 312689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =