امیدواری به خودکفایی در نمایشگاه ایران پلاست افزایش یافت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: محصولات ارائه‌شده در نمایشگاه ایران پلاست، امیدواری به اشتغال‌زایی بیشتر، خودکفایی و قطع وابستگی به تجهیزات و مواد خارجی را افزایش می‌دهد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، فریدون عباسی، امروز (یکشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه) در حاشیه بازید از چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست گفت: آماری که امروز ازسوی مسئولان ذی‌ربط ارائه شد، نشان می‌دهد در استفاده و به‌کارگیری از منابع خدادادی باید بیشتر تلاش شود.

وی با تأکید بر اینکه در صنعت پتروشیمی پیشرفت‌های مطلوبی به‌دست آورده‌ایم، تصریح کرد: با مدیریتی جهادی می‌توان در مدتی کوتاه‌تر جهش‌های این صنعت را طی کرد و دستاورد بیشتری داشته باشیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با گسترش همکاری‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پژوهشگران می‌توانیم صادرکننده خدمات تخصصی در این صنایع به‌ویژه حوزه پتروشیمی باشیم.

عباسی یکی از راه‌های درآمدزایی کشور را صدور خدمات تخصصی دانست و گفت: متخصصانی در بخش خصوصی و دولتی داریم که توانایی عرضه خدمات با کیفیت بسیار بالا را به دیگر کشورها دارند و امیدواریم این کار مورد حمایت وزارت نفت قرار گیرد.

وی به ضرورت ایجاد نهاد تنظیم‌گر در حوزه پتروشیمی اشاره کرد و گفت: حاکمیت نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند، اما دست بخش خصوصی را برای توسعه باز گذارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محصولات پایین‌دستی ارائه شده در این نمایشگاه، امیدواری را بیشتر کرده است، تصریح کرد: انتظار داریم که در حوزه پایین‌دستی به‌ویژه در شهرهای مختلف که می‌توان کار کرد، فعالیت‌ها بیشتر شود. این موارد بی‌شک سبب اشتغال، خودکفایی کشور و قطع وابستگی به قطعات و مواد خارجی خواهد شد.

عباسی با اشاره به موضوع خوراک پتروشیمی‌ها عنوان کرد: در این زمینه وزارت نفت باید فشارهای سیاسی را تحمل کند و اجازه ندهد با فشار سیاسی و توقعات غیرمعقول، پتروشیمی‌ها در نواحی نامناسب و دارای منابع ناکافی ساخته شوند تا بعد در صادرات محصولات هم با مشکل روبه‌رو شوند.

کد خبر 313340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =