۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
  • کد خبر: 313353
گام‌های نفت در مسیر مسئولیت‌ اجتماعی

نوسازی مدارس و افزایش سرانه فضاهای آموزشی، ورزشی و درمانی، استمرار طرح‌های آب‌رسانی، تهیه بسته‌های معیشتی، تهیه و توزیع لوازم تحریر میان دانش‌آموزان روستاهای اطراف تأسیسات، توانمندسازی نیروهای بومی، ضدعفونی‌سازی اماکن و توزیع ملزومات بهداشتی برای مقابله با کرونا در روستاها و مناطق شهری همجوار مناطق عملیاتی، اهدای ونتیلاتور و بازسازی راه‎‌های شهری و روستایی، بخشی از اقدام‌های نفت در مسیر ایفای مسئولیت‌های اجتماعی طی یک سال اخیر بوده است.

به گزارش خبرنگار شانا، بخشی از اقدام‌های انجام شده از سوی شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه آن در حوزه مسئولیت اجتماعی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی مرور شده است:

مقابله با کرونا: طی یک سال گذشته با توجه به شیوع کرونا در کشور، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های شرکت‌های تابعه نفت در مسیر مسئولیت‌های اجتماعی معطوف به مقابله با این بیماری از طریق توزیع وسایل بهداشتی، راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها، ضدعفونی کردن شهرها و روستاها و ... بوده است. اقدام‌ها و مصوبه‌ها درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا در صنعت نفت در کمیته مدیریت شرایط اضطراری سطح ۳ شرکت ملی نفت ایران به‌صورت روزانه پیگیری و پایش می‌شد، همچنین به‌منظور اقدام مؤثر مقابله و اطمینان از کنترل انتشار ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) در صنعت نفت، کارگروهی با عنوان «پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای جدید» وزارت نفت با محور سازمان بهداشت و درمان و همکاری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، اداره کل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) و پدافند غیرعامل و روابط عمومی تشکیل شد که به‌طور مستمر دستورعمل‌های روزآمد و کاربردی در صنعت نفت را تهیه و برای اجرا در دسترس قرار می‌دادند. راه‌اندازی تیم‌های واکنش سریع، تأمین تجهیزات بهداشتی و پزشکی، راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها برای پذیرش بیماران کرونایی، راه‌اندازی گروه جهادی شفا، اختصاص شناور تندرو برای انتقال بیماران در مناطق عملیاتی، تجهیز کادر پزشکی مناطق عملیاتی و ستادی، لغو تعویض شیفت اتباع خارجی شناورها، کاهش تردد در مناطق عملیاتی، گندزدایی و ضدعفونی کردن مناطق شهری و روستایی، همکاری حداکثری با فرمانداری‌ها و کمیته‌های سلامت، ایمن‌سازی سکوهای نفتی، راه‌اندازی آزمایشگاه پی‌سی‌آر در تهران و اهواز و عسلویه و... از اهم اقدام‌ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است.

اهدای ۱۴۱ دستگاه ونتیلاتور: یکی از مهمترین گام‌ها در مسیر مقابله با تبعات کرونا، ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) اهدایی شرکت ملی نفت ایران به وزارت بهداشت بود که در سطح ۸۲ شهرستان کشور و با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان برای بیمارستان‌های مناطق نفت‌خیز کشور تهیه و توزیع شد که سهم استان خوزستان ۳۲ دستگاه، بوشهر ۲۵ دستگاه، استان‌های ایلام، فارس، هرمزگان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و استان لرستان هرکدام ۱۳ دستگاه و سرخس ۶ دستگاه بوده است.

افتتاح مجموعه ورزشی در استان فارس: این مجموعه ورزشی که به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی مزین است، با اعتبارات اهدایی شرکت ملی نفت ایران، در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان احداث شد و متشکل از سه سالن تخصصی، استخر و سونا و چند فضای ورزشی استاندارد است. سالن ورزشی چندمنظوره و استخر «تابناک» متعلق به این مجموعه ورزشی با اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در جریان توافق مدیریت نظارت بر طرح‎های عمرانی مناطق نفت‎خیز شرکت ملی نفت ایران با اداره کل ورزش و جوانان و معاونت عمرانی استان فارس احداث شده است که براساس این توافق مقرر شده در طول ۲۰ سال بهره‌برداری از این مجموعه، علاوه بر کارکنان، مردم نیز از امکانات ورزشی استفاده کنند. مجموعه ورزشی لامرد شامل یک سالن سرپوشیده چندمنظوره با ظرفیت حضور ۲۵۰۰ تماشاچی، استخر سرپوشیده، سونا، جکوزی، ۶ سالن تخصصی برای فعالیت رشته‌های مختلف ورزشی و ساختمان‌های اداری است.

بهره‌برداری از مرکز MRI بیمارستان لامرد: مرکز MRI بیمارستان لامرد در استان فارس با اعتبار ۵ میلیارد تومانی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران راه‌اندازی شده است. بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، این مرکز پیرو تفاهم‌نامه امضا شده میان مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز با دانشگاه علوم پزشکی استان فارس به بهره‌برداری رسید.

بهسازی روستاهای خوزستان: ۲۴ پروژه کمک به بهسازی و طرح هادی روستاهای خوزستان از سوی بنیاد مسکن استان و با مشارکت شرکت ملی نفت ایران و از محل اعتبارات مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز، با اعتباری بالغ بر ۱۳۲ میلیارد ریال از ابتدای سال ۹۹ تاکنون به پایان رسیده است. ۵۴ پروژه دیگر نیز با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف در دست احداث است و در مجموع، شرکت ملی نفت ایران ۲۱۰ میلیارد ریال به انجام این پروژه‌ها اختصاص داده است. این پروژه‌ها در قالب طرح‌های بهسازی روستاها و به‌منظور افزایش رفاه اجتماعی روستاییان مناطق برخوردار از نفت در حال اجرا هستند.

طرح توانمندسازی دبیران جوامع پیرامون پارس جنوبی و غرب کارون: مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز در سال جاری همسو با سیاست مسئولیت‌های اجتماعی خود، در یک اقدام جدید، طرح توانمندسازی دبیران و معلمان را در دستور کار قرار داده است. مراحل اجرایی این طرح در منطقه پارس جنوبی در شهرهای عسلویه، کنگان، دیر و جم آغاز شده است و در استان خوزستان نیز با محوریت منطقه غرب کارون اجرایی می‌شود. اعتبار لازم برای اجرایی کردن طرح توانمندسازی معلمان و دبیران، اجرای همایش‌های جمع‌بندی و بسته آموزشی استان بوشهر حدود ۳۰ میلیارد ریال و استان خوزستان افزون بر ۲۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

احداث زمین چمن مصنوعی تلچگاه: پروژه احداث زمین چمن مصنوعی تلچگاه با اعتبار ۵ میلیارد ریالی از سوی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز و اعتبار ۲ میلیارد ریالی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویر احمد در روستای تلچگاه از توابع شهرستان باشت افتتاح و آماده بهره‌برداری شد. روستای تلچگاه ۳۰۰ نفر جمعیت دارد و این پروژه، نخستین مکان ورزشی احداث‌شده در این روستاست که ساکنان روستاهای همجوار نیز با توجه به کمبود فضای ورزشی می‌توانند از این زمین استفاده کنند.

تکمیل مدرسه ۹ کلاسه در اندیمشک: دبیرستان شهید سپهبد قاسم سلیمانی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع با زیربنای هزار و ۳۲۰ متر در ۹ کلاس و با ظرفیت ۲۷۰ نفر دانش‌آموز و با حمایت مالی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز تکمیل شده است. با توجه به تازه‌ساخت بودن منطقه درزین‌خانه و عدم احداث مدرسه در این منطقه، دانش‌آموزان ساکن برای ادامه تحصیل مجبور بودند از مدارس مناطق دیگر استفاده کنند. با تأسیس این مدرسه ۱۸ نفر از کارکنان آموزش و پرورش نیز در آن مشغول به خدمت می‌شوند. شرکت ملی نفت ایران برای ساخت این مدرسه ۹ کلاسه، ۳۰ میلیارد ریال و سازمان نوسازی مدارس استان خوزستان نیز ۳۱ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است.

تکمیل مجتمع ۱۸ کلاسه در ایلام: مجتمع ۱۸ کلاسه حیات طیبه در زمینی به مساحت ۳۲۳۹ مترمربع با زیربنای ۳۴۵۴ متر در چهار طبقه و با ظرفیت ۴۵۰ نفر دانش‌آموز، با مساعدت مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز تکمیل شد. این فضای آموزشی در محدوده مسکن مهر قرار دارد و دارای ظرفیت پذیرش ۴۵۰ دانش‌آموز متوسطه اول و دوم در هر شیفت و حداقل ۸۰ نفر است. احداث این مجتمع آموزشی سبب کاهش تردد دانش‌آموزان به هسته مرکزی شهر می‌شود. شرکت ملی نفت ایران برای ساخت این مجتمع آموزشی ۱۸ کلاسه، یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان تخصیص داده است، همچنین از محل اعتبارات نوسازی مدارس نیز برای این پروژه ۸۴۱۹۱ میلیون ریال هزینه شده و این پروژه، تحویل آموزش و پرورش استان ایلام می‌شود.

افتتاح ۳ طرح ورزشی در بوشهر: با حمایت مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران، سه طرح ورزشی در روستاهای کمتر برخوردار استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده است که برای اجرای این سه پروژه که شامل احداث سه زمین چمن مصنوعی در روستاهای ایلشهر، شول‌ و میلک استان بوشهر هر یک به وسعت هزار و ۱۹۶ مترمربع است، افزون بر ۶ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است. این نخستین فضاهای ورزشی است که در روستاهای نامبرده تکمیل و افتتاح شده است.

احداث پارک ورزش و نشاط: این پارک در مجموعه فرهنگی ورزشی امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز با همت باشگاه فرهنگی ورزشی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب احداث و توسعه یافته است.

ساخت استخر در لالی: پروژه احداث استخر سرپوشیده شهر لالی با همت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تکمیل شد. این استخر در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۴۰ مترمربع و زیربنای ۳ هزار و ۶۰ مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر ۹۲.۵ میلیارد ریال احداث شده و به استخر اصلی و کودکان، جکوزی، سونای خشک و بخار، سالن بدن‌سازی، سیستم اعلان آتش‌سوزی، سیستم تهویه مطبوع، سیستم موتورخانه مجهز و پیشرفته و دیزل ژنراتور به‌منظور تأمین برق لازم در صورت قطع شبکه برق اصلی مجهز است. این پروژه قرار است به اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان واگذار شود، همچنین شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در شهر لالی اقدام به احداث کتابخانه عمومی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خویش کرده و احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال، پروژه‌ دیگری است که این شرکت برای مردم این شهر برنامه‌ریزی کرده و در دستور کار قرار داده است.

روکش آسفالت منطقه نفتون: سطح آسفالت خیابان اصلی منطقه نفتون که یکی از مناطق پرجمعیت شهری مسجدسلیمان است در سال‌های اخیر به دلیل حفاری‌های متعدد دچار تخریب و آسیب‌دیدگی شدید شده بود که این پروژه عام‌المنفعه پس از دریافت بودجه در نظر گرفته‌شده، عملیاتی شد. این عملیات به طول ۲ هزار متر و سطح ۲۰ هزار مترمربع به همت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به اجرا درآمد.

بهسازی جاده‎های سلیران: جاده روستاهای منطقه سلیران بخش عنبر نیز از دیگر پروژه‌های عام‌المنفعه‌ای است که با نظارت مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در مدت زمان ۶ ماه و با صرف اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال ایمن‌سازی شد. در این پروژه و در مجاورت روستای جاجو و روستای سلیران، یک دستگاه پل دو دهانه به طول ۱۰ متر به همراه دیوار حائل سنگی برای محافظت از جاده در برابر خطرهای نشست و رانش هنگام بارندگی، لایروبی دره، خاکبرداری و خاکریزی به مقدار ۴ هزار و ۳۰۰ مترمکعب، بتن‌ریزی و سنگ‌کاری به مقدار ۷۷۵ مترمکعب، ترانشه‌زنی و اصلاح هندسی دید و مسیر، کانال سنگی در شانه به‌منظور هدایت و دفع آب باران و جلوگیری از شکستگی و آب شستگی جاده، کانال خاکی و سنگفرش کف جاده در دو طرف پل اجرا شد. برای تعریض و ایمن‌سازی باقیمانده جاده ورودی از سه‌راهی لالی تا دوراهی امام‌زاده پیربتولی در جاده ورودی شهرستان مسجدسلیمان نیاز به احداث دو دستگاه پل است که قرار است این دو پل به همت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و با طول ۹۷ و ۵۵ و عرض ۱۲.۵ متر، در مدت ۱۲ ماه و هزینه ۱۲۷ میلیارد ریال احداث شود تا امکان اجرای عملیات تعریض و چهاربانده کردن باقیمانده مسیر نیز فراهم شود.

توزیع لوازم ورزشی در غیزانیه: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون تعداد ۱۲۰ دست لباس کامل ورزشی و ملزومات مرتبط به تیم‌های ورزشی را میان روستاهای همجوار تأسیسات در بخش غیزانیه اهواز توزیع کره است، همچنین هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی از سوی گروه‌های بسیج جهادی این شرکت در بین دانش‌آموزان روستاهای اطراف تأسیسات این شرکت در بخش‌های مرکزی، اسماعیلیه، غیزانیه، عین دو و شهرستان کارون توزیع شد. ساخت و بهسازی ۱۰ باب مدرسه مشتمل بر ۳۲ کلاس درس نیز از دیگر فعالیت‌های عام‌المنفعه این شرکت برای کمک به توسعه فضاهای آموزشی و مشارکت در ارتقای زیرساخت‌های مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است.

احداث ‫۳ واحد مسکونی در بامدژ: به همت گروه‌های جهادی پایگاه‌های بسیج شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، شرکت ملی حفاری ایران و حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان (وزارت نفت - جنوب) سازمان بسیج اداری و کارمندی سپاه خوزستان، سه واحد مسکونی در روستاهای حموله و سیدمعن بخش بامدژ به ارزش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال ساخته شده است.

ایمن‌سازی جاده علی‌آباد - اهواز: عملیات اجرایی پروژه بهسازی، ایمن‌سازی و اصلاح هندسی جاده دسترسی به منطقه علی‌آباد در دستور کار شهرداری اهواز قرار گرفت که مناطق نفت‌خیز جنوب در راستای انجام مسئولیت اجتماعی افزون بر همکاری در زمینه تسهیل فرآیند اجرای این پروژه، به میزان ۱۰ میلیارد ریال به اجرای این پروژه کمک مالی اختصاص داد. تعریض این جاده هزار و ۶۰۰ متری با توجه به مجاورت با برخی از چاه‌ها و خطوط لوله نفت نیازمند بررسی‌های کارشناسی با هدف کاهش ریسک ایمنی ناشی از مجاورت جاده با تأسیسات و زیرساخت‌های نفت و گاز بود که در همین راستا شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون پس از بررسی‌های کارشناسی، راهکارهای فنی و عملیاتی لازم برای بهسازی جاده را به شهرداری ارائه کرد.

بهسازی ۹ مدرسه در امیدیه: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری ۹ مدرسه را تعمیر و بهسازی کرده و ۱۴ کلاس درس جدید در شهرستان امیدیه و بخش جایزان استان خوزستان ساخته است. بهسازی و رنگ‌آمیزی کلاس‌ها، تعمیر سرویس‌های بهداشتی، مرمت منزل سرایداری و احداث حصار مهمانسرای آموزش و پرورش امیدیه نیز از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در این پروژه به‌شمار می‌رود. در این پروژه که از سوی اداره خدمات مهندسی و بهسازی اماکن و تأسیسات مدیریت خدمات شرکت اجرا شد، مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

آبرسانی به غیزانیه: غیزانیه از توابع کلانشهر اهواز در استان خوزستان و دارای ۸۳ روستا و ۲۵ هزار نفر جمعیت است. پروژه آب‌رسانی در منطقه غیزانیه بزرگ‌ترین پروژه آب‌رسانی است که تأمین آب شرب روستاییان این منطقه از ابتدای تیرماه ۹۷ آغاز شده است که فاز نخست طرح آبرسانی به غیزانیه با مشارکت ۲۵۰ میلیارد ریالی شرکت ملی نفت ایران مشتمل بر ۱۳۲ میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌یافته از سوی مدیریت نظارت بر عمران مناطق نفت‌خیز این شرکت و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌یافته از سوی شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز مارون و نفت و گاز کارون در خردادماه امسال به بهره‌برداری رسید.

در فاز نخست این طرح آبرسانی، ۵۹ کیلومتر لوله‌گذاری و امکان انتقال حداقل ۱۷ هزار مترمکعب آب به سمت ایستگاه صفیره فراهم شده است، در صورتی ‌که پیش از این تنها ۳ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز به صفیره منتقل می‌شد، همچنین در فاز دوم این طرح نیز قرار است آب شرب روستاهای رامشیر که از چاه‌های کمتوله دریافت می‌شود، از شرق اهواز جدا شده تا بر این اساس تأسیسات کمتوله بتوانند به روستاهای شرق اهواز آبرسانی کنند. فاز دوم این طرح نیز با اعطای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جدید از سوی مدیریت نظارت بر عمران مناطق نفت‌خیز اجرایی شده که در فاز دوم، احداث خط انتقال ۲۸ کیلومتری از ایستگاه صفیره به ایستگاه نزهه هدف‌گذاری شد. هم‌زمان با عملیات اجرایی فاز دوم، فاز سوم کار نیز تکمیل و در جریان آن، ۳۰ کیلومتر خط لوله از نزهه تا دهلاویه احداث شده است. فاز سوم طرح با تأمین مالی بنیاد مستضعفان از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا به‌عنوان پیمانکار اجرایی شده است.

بهسازی مدارس روستایی غرب کارون: شرکت نفت و گاز اروندان، برای بهسازی و تحویل سه مدرسه روستایی در حوالی تأسیسات دارخوین و غرب کارون برنامه‌ریزی کرده و ساخت دو مدرسه ویژه کودکان استثنایی را در خرمشهر در دست اقدام دارد. این مدارس با سرمایه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان ساخته می‌شود. پایگاه مقاومت بسیج شهدای رمضان این شرکت نیز اقدام به ساخت و مرمت ۱۶ مدرسه در مناطق همجوار تأسیسات کرده است که از مجموع مدارس عنوان‌شده، دو باب احداث، دو باب تعمیرات اساسی و در ۱۲ مدرسه تعمیرات جزیی انجام شده است. همچنین واحد بسیج سازندگی شرکت نفت و گاز اروندان با همیاری ساکنان، ساخت مدرسه سه کلاسه در روستای شرعیه سیدعبود و سه کلاسه در دارخوین و دیوارکشی و تعمیر کلاس‌ها را در روستاهای سویچتی‌اولیا و سفلی ساخته و مرمت کرده است. احداث مدرسه سه کلاسه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در موقعیت روستای کوی البوبالد دارخوین نیز از دیگر پروژه‌های عام‌المنفعه‌ای است که در دستور کار شرکت نفت و گاز اروندان قرار دارد. این مدرسه ۱۲۰ مترمربع زیربنا دارد و برای ساخت و تجهیز آن ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، همچنین شرکت نفت و گاز اروندان با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های خرمشهر، سوسنگرد، هویزه، بخش دارخوین و مدارس عشایری غرب کارون، نسبت به تهیه و توزیع ۲ هزار بسته کمک آموزشی و لوازم تحریر برای دانش‌آموزان اقدام کرده است.

احداث جاده کمربندی چشمه‌خوش: طرح ساخت جاده کمربندی واحد بهره‌برداری چشمه‌خوش از سوی شرکت نفت مناطق مرکزی در حال اجراست. ساخت این جاده سبب تسهیل در تردد ایمن خودروهای عملیاتی این شرکت و همچنین خودروهای عبوری ساکنان مناطق، عشایر و روستاهای پیرامون تأسیسات می‌شود. عملیات احداث این جاده به عرض حدود ۱۰ متر و طول ۱۰ کیلومتر از سال ۹۶ آغاز شده است و با پیشرفتی ۹۰ درصدی همراه بوده است. برای احداث جاده کمربندی چشمه‌خوش مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سرمایه‌ای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران هزینه شده است. در این پروژه تاکنون نسبت به عملیات خاکبرداری به مقدار ۱۶۷ هزار مترمکعب، خاکریزی به مقدار ۱۹۰ هزار مترمکعب، احداث ابنیه فنی به تعداد ۴۵ دستگاه آبرو دالی بتنی، بتن‌ریزی به حجم ۱۱ هزار مترمکعب و اجرای بخشی از لایه زیراساس اقدام شده است.

بهسازی جاده‌های مناطق نفت و گاز غرب: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با مشارکت اداره راه و شهرسازی شهرستان پلدختر اقدام به بازسازی، تعمیر و بهسازی پل موقت و جاده دسترسی روستای پران پرویز و مسیر ارتباطی روستاهای اطراف منطقه عملیاتی سرکان مالکوه کرده است. در این پروژه عملیات لوله‌گذاری (۱۵۰ متر) و جاده‌سازی در بستر رودخانه کشکان با موفقیت به پایان رسیده و مسیر دسترسی اهالی روستای پران پرویز و روستاهای اطراف بار دیگر بازگشایی شده است. با انجام این عملیات، افزون بر بازگشایی مسیر ارتباطی روستاهای اطراف منطقه عملیاتی سرکان مالکوه، سهولت دسترسی به منطقه عملیاتی سرکان نیز بار دیگر محقق شد. هم‌اکنون عملیات ترمیم و بازسازی جاده دسترسی به چاه‌های سرکان از مسیر امامزاده بابا حبیب و تنگه ملاوی نیز در حال اجراست که عملیات تعمیر و بازسازی این جاده‌ها به‌زودی به پایان خواهد رسید و با ترمیم و بازگشایی این مسیر، روستائیان و عشایر منطقه از آن بهره‌مند می‌شوند.

ساخت جاده دسترسی در خارک: جاده دسترسی حدفاصل کوی فرهنگیان تا انتهای باند فرودگاه شهدای خارک با هزینه‌کرد ۲۵ میلیارد ریال از سوی شرکت پایانه‌های نفتی ایران به بهره‌برداری رسیده است. این جاده از چند منظر می‌تواند حائز اهمیت باشد، هم از دیدگاه پدافند غیرعامل که این جاده دسترسی به جاده اصلی را هموار می‌کند و هم اینکه دسترسی به تأسیسات نفتی راحت‌تر و سریع‌تر می‌شود. این پروژه در دو فاز از سوی مدیریت عملیات عمومی و با تکیه بر توان فنی کارکنان، امکانات و منابع موجود در پایانه نفتی خارک انجام شد که با توجه به اینکه اجرای پروژه از سوی مشاور ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده بود، ۷۵ میلیارد ریال صرفه‌جویی در پی داشت. طول این جاده کمربندی حدود یک کیلومتر و عرض آن ١٣ متر است و در طرفین خود محوطه شانه‌ خاکی دارد، همچنین دارای کانال دفع آب‌های سطحی و کالورت‌های عرضی نیز هست.

تکمیل واحدهای مسکونی در عسلویه و اهواز: بر اساس اعلام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان عسلویه با مشارکت این سازمان اقدام به ساخت و تکمیل ۶ واحد مسکونی در شهرستان عسلویه (هاله، بستانو، چاه مبارک، سهمو شمالی، خیارو) کرده است که این واحدهای مسکونی به نیازمندان این شهرستان اهدا شده است. بسیج شرکت ملی حفاری ایران نیز یک واحد مسکونی در روستای حموله از توابع شهرستان اهواز احداث کرد.

مشارکت در رزمایش کمک‌های مومنانه: شرکت‌های تابعه نفت در برگزاری رزمایش کمک‌های مومنانه هم مشارکت داشته‌اند و در این راستا هزاران بسته نوشت‌افزار میان دانش‌آموزان کم‌برخوردار مجاور مناطق عملیاتی توزیع شده است. توزیع  کولرهای گازی در مدارس مناطق محروم و نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی کنکور و کلاس‌های تقویتی برای دانش آموزان شهرستان‌های همجوار مناطق عملیاتی نیز در همین مسیر عملیاتی شده است.

کد خبر 313353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =