۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
  • کد خبر: 313987
تقاضای نفت امسال احیا می‌شود

برخی تحلیلگران معتقدند تقاضای جهانی نفت تا پایان امسال به سطح پیش از همه‌گیری ویروس کرونا می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری پلتس، برخی تحلیلگران معتقدند افزایش تقاضای بنزین، گازوئیل و نفت کوره سبب می‌شود که تقاضای جهانی نفت تا پایان سال جاری میلادی به سطح پیش از همه‌گیری ویروس کرونا یعنی حدود ۱۰۰ میلیون بشکه در روز بازگردد.

 این تحلیلگران افزودند: این در حالی است که تقاضای سوخت جت که حدود هشت درصد تقاضای جهانی نفت را به خود اختصاص می‌دهد، همچنان پایین خواهد ماند و در سال ۲۰۲۲ یا حتی ۲۰۲۳ به سطح پیش از بحران کرونا می‌رسد.

جیوانی سریو، رئیس تحقیقات جهانی شرکت ویتول در وبیناری با میزبانی بلومبرگ گفت: تقاضای نفت تا پایان سال جاری میلادی به رقم قابل توجه ۱۰۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد، این در حالی است که همه چیز تا حد زیادی به واکسیناسیون ویروس کرونا بستگی دارد و انتظار می‌رود در تابستان تسریع شود.

ناتاشا کانوا، سرپرست استراتژی کالای مؤسسه جی پی مورگان هم معتقد است تقاضای نفت تا دسامبر  ۲۰۲۱ به سطح ۲۰۱۹ می‌رسد.

وی انتظار ندارد که تقاضای سوخت جت تا ماه مه ۲۰۲۲ بهبود یابد.

راجر براون، مدیرعامل شرکت پالایشی اروپایی وارو هم انتظار ندارد تقاضای سوخت جت حداقل تا سال ۲۰۲۳ یا حتی ۲۰۲۴ بهبود یابد.

وی به بهبود تقاضای بنزین و گازوئیل هم امیدوار است.

براون گفت: این مسئله تنها به رفتار مصرف‌کننده مربوط نمی‌شود، بلکه سرعت واکسیناسیون هم که در مناطق مختلف متفاوت است، اهمیت دارد، بنابراین تقاضای سوخت جت پس از همه فرآورده‌های نفتی بهبود می‌یابد.

تحلیلگران پلتس انتظار دارند تقاضای نفت تا پایان سال جاری میلادی به ۱۰۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز یعنی بالاترین رقم از سه ماه چهارم  ۲۰۱۹ - برابر با ۱۰۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز - برسد.

کد خبر 313987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =