لزوم حفظ موضع محتاطانه درباره شرایط بازار نفت

وزیر انرژی عربستان پایبندی اعضای اوپک پلاس را مطلوب و قابل تحسین دانست و گفت: البته باید موضع محتاطانه خود را درباره شرایط بازار نفت حفظ کنیم و واکنش مناسبی به تحولات نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالعزیز بن‌سلمان امروز (پنجشنبه، ۱۲ فروردین‌ماه) در پانزدهمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) اظهار کرد: اوپک و اعضای آن افزون بر متعهد بودن به ثبات بازار نفت، متعهد به حفظ توسعه پایدار در جهان نیز هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تمرکزمان بر تغییرات آب‌وهوایی است، تصریح کرد: ابتکارهای نو به ما اجازه می‌دهد با شریکان منطقه‌ای و جهانی خود چه آنها که در این گروه (اوپک پلاس) هستند و چه آنها که در این گروه نیستند، همکاری کنیم.

وزیر انرژی عربستان سعودی با تأکید بر اینکه اوپک سعی می‌کند بخشی از راه حل مشکل محیط زیست باشد و در کاهش گازهای گلخانه‌ای نیز سهم داشته باشد، افزود: عربستان حمایت خود را از کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کربن اعلام می‌کند. ما به‌دنبال آن هستیم که راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنیم.

عبدالعزیز بن‌سلمان به اتحاد اعضای اوپک پلاس در یک سال گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه ما باید این اتحاد و همدلی را حفظ کنیم و در برنامه‌های آینده خود اتحاد بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: اتفاق‌هایی که در ماه‌های گذشته رخ داد نشان داد تصمیم‌های اوپک‌پلاس درست بود و اوپک پاسخ خوبی به تغییرهای بازار نشان داده است.

وی با بیا اینکه ما باید بتوانیم محدودیت‌هایی را که در مقابل‌مان قرار دارد بشناسیم، گفت: اگرچه شاهد بهبود اقتصادی هستیم، اما تا بهبود کامل اقتصادی فاصله زیادی داریم.

وزیر انرژی عربستان پایبندی اعضای اوپک پلاس را مطلوب  و قابل تحسین ارزیابی کرد و گفت: البته باید موضع محتاطانه خود را درباره شرایط بازار نفت حفظ کنیم، زیرا وسط طوفان هستیم، اگرچه شرایط بهتر شده است، بازار اکنون در حالت ثبات قرار دارد و ذخیره‌سازی‌های نفت در حال کاهش است.

عبدالعزیز بن سلمان گفت: با واکسیناسیون در آمریکا و انگلیس شاهد محرک‌های اقتصادی هستیم، اما در اروپا شاهد شکنندگی‌هایی هستیم، بنابراین باید سناریوهای مختلف را در نظر داشته باشیم و واکنش مناسبی به تحولات بازار نشان دهیم.

۲۳ تولیدکننده عضو اوپک پلاس با پایان نشست افتتاحیه هم اکنون برای تصمیم‌گیری درباره تولید نفت در ماه‌های آتی سال ۲۰۲۱ پشت درهای بسته گفت‌وگو می‌کنند.

کد خبر 314882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =