صادرات نخستین محموله نفت از پایانه جاسک؛ خردادماه

وزیر نفت از صادرات نخستین محموله نفت از پایانه جاسک در خردادماه خبر داد و گفت: ساخت خط لوله نفت گوره - جاسک پایان یافته است.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه امضای قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد «ب» درباره اینکه قرارداد میدان آزادگان با کدام شرکت امضا می‌شود، گفت: با مجموعه‌ای از شرکت‌های داخلی و به‌زودی امضا می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا تا پایان مذاکرات وین و مشخص شدن نتیجه برای امضای قرارداد میدان فرزاد منتظر نماندید، گفت: این موضوع سبب ایجاد تأخیر در کار می‌شد، اکنون نیز بر اساس قرارداد امضاشده مشکلی برای حضور شریک خارجی وجود ندارد و در صورت تمایل، شرکت‌های خارجی می‌توانند وارد این قرارداد شوند.

وزیر نفت درباره اینکه چشم‌انداز مذاکره وین را چطور می‌بینید، گفت: این پرسش را از وزارت امور خارجه بپرسید.

زنگنه به این پرسش که خبرگزاری‌های خارجی از افزایش تولید و صادرات نفت ایران می‌گویند، آیا این موضوع را تأیید می‌کنید، پاسخ داد: در این زمینه صحبتی نمی‌کنم.

در سیاست می‌مانم

وی درباره اینکه اگر در دولت بعدی پیشنهاد وزارت دریافت کنید، می‌پذیرید، پاسخ داد: اگر  پیشنهاد ریاست جمهوری هم بدهند قبول نمی‌کنم و از مقام دولتی بازنشسته می‌شوم، اما همچنان در سیاست می‌مانم، زیرا سیاست مانند زندگی است و نمی‌شود از آن جدا شد، اما کار و پست دولتی نخواهم داشت.

وزیر نفت درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای پس از وزارت دارید، گفت: پس از بازنشستگی باید روزی ۱۲ تا ۱۳ ساعت کار کنم تا زندگی زن و بچه بگذرد.

افزایش قیمت بنزین شایعه است

زنگنه درباره قرارداد میدان یادآوران هم گفت: مذاکره درباره این میدان در حال انجام است.

وی درباره شایعه افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: دروغ است. جنگ روانی است که برخی می‌خواهند نزدیک انتخابات مردم را وادار به واکنش کنند، هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی نداریم.

وزیر نفت درباره قرارداد ۲۵ ساله با چین و حضور این کشور در توسعه میدان‌های نفت و گاز ایران، گفت: دو طرف برای همکاری ابراز علاقه کردند و در این سند همکاری از هیچ پروژه مشخصی نام برده نشده است.

کد خبر 316357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =