ضریب نفوذ بیش از ۸۵ درصدی گاز طبیعی در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی از اجرای ۴۰۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در این استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد و اعلام کرد که ضریب نفوذ گاز طبیعی در آذربایجان غربی ۸۵.۸ درصد است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی گفت: با اجرای این مقدار شبکه در سال ۱۴۰۰، خط انتقال و شبکه توزیع گاز اجراشده در استان از مرز ۱۶ هزار و ۴۲۰ کیلومتر عبور کرد.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین در هر سال بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه گاز در استان اجرا شده است، افزود: این حجم از عملیات، بیانگر اراده بالا برای رفع محرومیت و گازرسانی به نقاط محروم این استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی همچنین با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز طبیعی میان خانوار روستایی ۷۲ درصد است، اظهار کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به روستاها در سراسر استان، این رقم به ۹۰ درصد نزدیک می‌شود.

شیخی به تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان نیز اشاره کرد و گفت: تعداد مشترکان گاز طبیعی در این استان، بیش از یک میلیون و ۴۳ هزار مشترک است که حفظ جریان پایدار گاز طبیعی این تعداد مشترک از اهداف اصلی شرکت به‌شمار می‌رود.

به گفته وی، مقدار انشعاب نصب‌شده در آذربایجان غربی نیز به ۴۷۷ هزار مورد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی تصریح کرد: ضریب نفوذ گاز میان خانوار شهری نیز  ۹۹.۶ درصد است و این نوید را به مردم آذربایجان غربی می‌دهیم که بعضی شهرستان‌های این استان در هفته دولت امسال به شهرستان سبز تبدیل می‌شوند.

شیخی در پایان یادآور شد: اکنون سهم ۷۵ درصدی گاز در سبد انرژی استان و گازرسانی به بیش از ۱۳۰۰ واحد بخش صنایع، اتصال ۲۲ شهرک صنعتی به شبکه گاز کشور، بهره‌مندی نزدیک به ۱۴۰۰ روستا از نعمت گاز، تأمین گاز بیش از ۱۳۰ ایستگاه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی)، تأمین سوخت ۵۰ درصد خوردروهای ترددکننده در استان، گواهی بر تلاش‌های انجام‌شده در چند سال اخیر است.

کد خبر 318485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =