۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
  • کد خبر: 319141
گزیده‌های نفتی هفته

بهره‌برداری از ۱۱ ایستگاه اندازه‌گیری و تقویت فشار گاز، رفع نشتی گاز خط لوله هفتم سراسری در کمترین زمان ممکن و افزایش قیمت نفت را می‌توانید در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید

به گزارش شانا، صنعت نفت این هفته را برخلاف هفته شلوغ گذشته (بهره‌برداری رسمی از خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک و برگزاری نوزدهمین نشست اوپک پلاس) آرام پشت سر گذاشت. این هفته واکنش به بهره‌برداری خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک ادامه داشت و سازندگان داخلی حاضر در این طرح از اعتماد وزارت نفت قدردانی و عنوان کردند ظرفیت‌ خالی کارخانه‌ها در طرح گوره - جاسک بکارگرفته شده و این طرح شرکت‌های زیان‌ده داخلی را به سود رسانده است. تورج دهقان، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت هم دریادداشتی نوشت: گوره - جاسک؛ الگوی جدید برای طرح‌های کشور است.

به بخش گاز برویم، بهرام صلواتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران این هفته عنوان کرد که بهره‌برداری از ۱۱ ایستگاه اندازه‌گیری و تقویت فشار گاز در سال ۱۳۹۹ سبب تقویت پایداری کریدور غرب و شمال غرب کشور شد و ظرفیت انتقال گاز کشور را ۱۱۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش داد. از دیگر اخبار بخش گاز در هفته جاری باید به رفع نشتی گاز خط لوله هفتم سراسری بدون قطعی در سیستان و بلوچستان و در کمترین زمان ممکن اشاره کرد که قدردانی حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت در امور گاز را به همراه داشته است.

در بخش بین‌الملل، لیبی بعنوان یکی از اعضای اوپک که در کنار ایران و ونزوئلا از کاهش توافق تولید اوپک پلاس معاف است این هفته اعلام کرد که قصد دارد تولید نفت خام خود را تا اواسط سال ۲۰۲۲ به یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز برساند. لیبی براساس تازه‌ترین گزارش دبیرخانه اوپک در ماه ژوئن به‌طور میانگین ​​یک میلیون و ۱۶۳ هزار بشکه نفت تولید کرده است. از دیگر اخبار بخش بین‌الملل در هفته جاری می‌توان به افزایش ۴۲ درصدی صادرات ال‌ان‌جی آمریکا و همچنین افزایش قیمت نفت به دلیل اخبار مربوط به کرونا و کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا اشاره کرد، قیمت برنت از ۷۵ دلار گذشت و سبد نفتی اوپک نیز  وارد کانال ۷۵ دلار شد.

کد خبر 319141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =