حمایت قاطع نمایندگان مجلس؛ پشتوانه وزیر نفت در مجامع جهانی

معاون پیشین وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت: رأی محکم، پرتعداد و قطعی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی نفت، به حضور پرقدرتش در مجامع بین‌المللی از جمله اوپک و جی‌ئی‌سی‌اف و دستیابی ایران به اهداف صنعت نفت در محافل جهانی منجر می‌شود.

علیرضا ضیغمی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: وزیر پیشنهادی نفت پیش از این دیدارهایی با اعضای کمیسیون‌ و مجمع نمایندگان استان‌های مجلس شورای اسلامی برگزار و برنامه‌های خود را ارائه کرد و خوشبختانه اقبال خوبی در این زمینه وجود داشت. امیدواریم رأی بالای نمایندگان مجلس، پشتوانه ایشان برای حضور پررنگ در اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) و دیگر مجامع جهانی باشد و همگان بدانند که اکثریت مجلس به ایشان رأی دادند و مجموعه نظام از وزارت نفت و وزیر جدید حمایت کرده‌اند.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس همیشه به صنعت نفت لطف دارند و امیدواریم با رأی اعتماد بالا ایشان را راهی وزارت کنند، البته برخی دوستان دغدغه صادرات نفت داشتند که رئیس‌جمهوری در مجلس گفت با سازوکارهایی که مجموعه نظام در دست دارد، ان‌شاءالله مشکلی برای صادرات نفت وجود نخواهد داشت و موانع و مشکلات برداشته می‌شود.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: با گشایش صادرات نفت، صادرات میعانات گازی، فرآورده و محصولات پتروشیمی نیز که وضع خوبی دارد، راحت‌تر انجام می‌شود، کشورهای همسایه و بازارهای دورتر به محصولات ما نیاز دارند و ان‌شاءالله زمینه صادرات این محصولات، با درایت ایشان و کمک و هماهنگی دولت فراهم خواهد شد.

تزریق روحیه مثبت به بدنه صنعت نفت با حضور در مناطق عملیاتی

ضیغمی تصریح کرد: آقای اوجی در صنعت نفت تجربه‌ای بیش از ۳۰ ساله و خوشبختانه به کل صنعت نفت اشراف دارد، در طول هشت سال گذشته نیز ارتباط ایشان با نفت و بخش بالادست و پایین‌دست برقرار بوده و قطع نشده است.

وی ادامه داد: آقای اوجی، انسانی جامع‌نگر، پرکار و متواضع است و امیدواریم با پیگیری‌ها، انتصاب مدیران شایسته، برگزاری نشست‌های منظم با کارکنان و بازدید از سایت‌ها و مناطق عملیاتی در استان‌ها و شهرستان‌ها، روحیه خوبی به کل صنعت نفت تزریق شود، همچنین امیدواریم همه از ایشان حمایت کنند و با کمک و حمایت مدیران و نیروهای انقلابی و جوان، صنعت نفت، صنعت موفقی در دولت سیزدهم باشد و من بسیار امیدوارم و ان‌شاءالله سیاست‌های مقام معظم رهبری بدون کم و کاست تحقق یابد.

معاون پیشین وزیر نفت در امور پالایش و پخش درباره سوابق وزیر پیشنهادی نفت گفت: وی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت و دانشکده آبادان است؛ افزون بر دوره کارآموزی در دانشگاه، حدود ۱۲ سال در مناطق نفت‌خیز جنوب در سمت‌های مختلف فعالیت داشته است و پس از آن به شیراز منتقل شد. از نزدیک با ایشان آشنایی دارم و با توجه به قابلیت‌هایش، در شیراز هم رشد خوبی داشت و به هر حال، رئیس مهندسی، معاون فنی و مدیرعاملی نفت و گاز زاگرس جنوبی را تجربه کرد؛ متدین، پرکار و ساده‌زیست است و به قول امروزی‌ها، الحمدالله نگاه مادی ندارد.

ضیغمی با توجه به تجارب وزیر پیشنهادی نفت در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت، ستاد اجرایی فرمان امام (ه)، بنیاد مستضعفان و... افزود: وی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه میدان‌ها و پیگیری میدان‌های مشترک ایفا کند و در مجموعه وزارت نفت موفق باشد. همه باید کمک کنند، کار آسانی نیست و مشکلات زیاد است و با کمک به ایشان، ان‌شاءالله مسائل حل شود. بی‌شک با توجه به دیدگاهی که ایشان دارد، امیدواریم از نیروهای خوب، پرکار، ولایی، متخصص و کاربلد استفاده کند.

وی با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی نفت در شرکت‌های مختلف پایین‌دستی گفت: دیدگاه ایشان این است که به بخش پایین‌دستی پتروشیمی‌ها برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر، ورود کنند و افزون بر اینکه جلو خام‌فروشی را خواهند گرفت و به صفر خواهند رساند، با ساخت پتروپالایشگاه‌ها، در صنعت پالایش و پتروشیمی، باید اینها را به پتروپالایش تبدیل کنیم و مازاد نفت ‌خامی که داریم، در پالایشگاه به محصولات با ارزش افزوده بیشتر تبدیل کنیم تا افزون بر بنزین و گازوئیل، ‌محصولات پایین‌دستی دیگری با ارزش افزوده بیشتر تولید شود.

تعامل صنعت نفت و سازمان برنامه و بودجه برای تأمین منابع مالی پروژه‌ها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز رضوی تأکید کرد: ایشان فردی جوان و علاقه‌مند است، در صنعت نفت رشد کرده و تحصیلات ایشان هم منطبق است. با حمایت همکاران و اعضای دولت از جمله سازمان برنامه‌وبودجه و دیگر اداره‌های ستادی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر، امیدواریم پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرد. همچنین سازندگان داخلی، شرکت‌های خصوصی، پیمانکاران، سازندگان و همه و همه ان‌شاءالله فعال‌تر می‌شوند و به کمک صنعت نفت می‌آیند. صنعت نفت به‌عنوان موتور اقتصاد کشور هرچقدر فعال‌تر باشد، صنایع دیگر که در کشور کار می‌کنند، پویاتر می‌شوند.

ساماندهی گروه‌های مختلف شغلی در صنعت نفت

ضیغمی همچنین با اشاره به مشکلات سرمایه انسانی صنعت نفت گفت:‌ سرمایه انسانی از اولویت‌های ایشان است. در این بحث، همان‌طور که خود رئیس‌جمهوری هم در روز معرفی کابینه تأکید کردند، ایشان هم توجه ویژه خواهد داشت.

وی افزود: ما چند گروه شغلی از جمله پیمانی، مدت معین، مدت موقت و پیمانکاری در صنعت نفت داریم که البته یک‌سری مشاغل که پیمانکار هستند، با خود پیمانکار جابه‌جا می‌شوند، اما کارکنانی که به شکل مستقیم با خود صنعت نفت کار می‌کنند، از جمله کارکنان قراردادی مدت موقت و مدت معین باید سروسامان داده شوند و بعضی از تبعیض‌هایی که وجود دارد، برطرف شود. ‌

معاون پیشین وزارت نفت در امور پالایش و پخش گفت: اینها نیروهایی هستند که متخصص هستند و سال‌هاست در صنعت نفت فعال‌اند و به خدمات آنها نیاز داریم، بنابراین باید سازوکاری اندیشیده شود که بی‌شک با انتخاب فردی که به منابع انسانی اشراف و روحیه مردمی داشته باشد، با هماهنگی با معاون رئیس‌جمهوری، مشکلات این قشر از کارکنان و کارکنان ایثارگر، خانواده ایثارگران، جانبازان و فرزندان شهدا و... برطرف خواهد شد.

کد خبر 320016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =