وزارت نفت در مدیریت بحران سوخت نمره قبولی گرفت

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکر از مسئولان وزارت نفت از اقدام سریع، به‌موقع و انقلابی این وزارتخانه در مدیریت و کنترل مناسب حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور تشکر و قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکر از مسئولان وزارت نفت از اقدام سریع، به‌موقع و انقلابی این وزارتخانه در مدیریت و کنترل مناسب در موضوع حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور تشکر و قدردانی کردند.

مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار شانا، گفت: وزارت نفت پس از به‌وجود آمدن اختلال در سامانه هوشمند سوخت به‌موقع وارد عمل شد و گروه‌های کارشناسی و فنی آن به‌سرعت در جایگاه‌ها حضور یافتند تا روند سوخت‌رسانی در کشور با مشکل روبه‌رو نشود.

وی افزود: اگرچه در ساعت‌های ابتدایی اختلال در این سامانه، سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت ممکن نبود، اما با تلاش‌ مسئولان وزارت نفت، شخص وزیر، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حضور میدانی آنها در جایگاه‌های عرضه سوخت مشکل برطرف شد و در همان روز مردم می‌توانستند سوخت‌گیری را با قیمت آزاد انجام دهند و در بعضی از جایگاه‌ها نیز سوخت‌گیری با کارت سوخت انجام می‌شد.

نخعی از اقدام سریع و به‌موقع وزارت نفت، همچنین انعکاس اخبار آن در رسانه ملی تشکر و قدردانی کرد و گفت: وزارت نفت در مدیریت بحران حمله سایبری به سامانه سوخت کشور نمره خوبی کسب کرد.

موسی احمدی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از مسئولان وزارت نفت در کنترل، مدیریت و حل مشکل پیش‌آمده برای سامانه هوشمند سوخت کشور، گفت: وزارت نفت و مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این باره انقلابی کار کردند.

وی تصریح کرد: هم شخص وزیر برای حل این مشکل پای کار آمد و حضور میدانی داشت و هم رئیس‌جمهوری با حضور سرزده از وزارت نفت موضوع را پیگیری کرد که این نشان می‌دهد برای حل چنین مشکلاتی باید به میدان آمد و به‌طور ملموس کار را مدیریت کرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: اقدام مسئولان وزارت نفت برای رفع مشکلات جایگاه‌های عرضه سوخت بعد از حمله سایبری بسیار مناسب و سریع بود تا جایی که دشمن نتوانست از این فرصت استفاده کند و به اهداف خود برسد. از این اقدام سریع و به‌موقع قدردانی می‌کنم.

قاسم ساعدی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز با بیان اینکه هوشمندی دولت و صبوری مردم مانع از تحقق برنامه دشمن در این حادثه شد، گفت: دشمن بر آن بود تا از این طریق موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورد، اما به اهداف خود نرسید.

وی اعلام کرد: باوجود هک شدن سامانه هوشمند سوخت، جایگاه‌های عرضه سوخت توسط کارکنان و کارشناسان فنی وزارت نفت پس از چند ساعت دوباره وارد مدار شدند، از این رو هک شدن سامانه توزیع بنزین به معنای ضعف ما نیست. آنچه مهم است عملکرد پس از هک شدن این سامانه است که عملکرد خوبی بود.

علی بابایی کارنامی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این باره گفت: مدیریت بحران هک شدن سامانه سوخت، نتیجه تفکر انقلابی است. امروز ما شاهد آن هستیم که رئیس‌جمهوری با مشکلاتی که در کشور وجود دارد با تدبیر، شرایط را مدیریت می‌کند و هم خود و هم شخص وزیر نفت با حضور میدانی در جایگاه‌های عرضه سوخت راهبری و مدیریت آن را در دست می‌گیرند که جای تشکر و قدردانی دارد.

کد خبر 323243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =