مصرف روزانه گاز در بخش خانگی از مرز ۵۴۰ میلیون مترمکعب می‌گذرد/ صرفه‌جویی ۱۰ درصدی معادل تولید ۲ فاز پارس جنوبی است

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: با افزایش سرمای هوا که از صبح امروز کشور را فراگرفت، مصرف گاز در بخش خانگی به مرز ۵۳۰ میلیون مترمکعب در روز رسید.

به گزارش شانا به نقل از شبکه خبر، مجید چگنی صبح امروز، چهارشنبه (۲۶ آبان) اعلام کرد: این در حالی است که مصرف گاز در این حوزه، روز سه‌شنبه (۲۵ آبان‌ماه) ۵۰۸ میلیون مترمکعب بود که پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند کاهش دما، افزایش مصرف در بخش خانگی تا ۵۴۰ میلیون مترمکعب در روز نیز برسد.

وی ادامه داد: در مقایسه‌ای اجمالی با پارسال در همین بازه زمانی، افزایشی بی‌سابقه را در روند مصرف گاز شاهد بوده‌ایم؛ به این معنا که به نسبت سال ۹۹، به‌طور میانگین روزانه ۹۰ میلیون مترمکعب افزایش مصرف داشته‌ایم که بخشی از آن، مربوط به سرمای زودرس است که از اوایل آبان‌ماه آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بیشترین مصرف گاز در بخش خانگی طی امروز را مربوط به استان تهران دانست و گفت: پس از تهران، بیشترین مصرف مربوط به خراسان رضوی و اصفهان بوده و این در حالی است که کمترین مقدار مصرف، برای استان هرمزگان بوده است.

چگنی بار دیگر با تأکید بر رعایت الگوی مصرف اظهار کرد: از هم‌وطنان عزیز درخواست داریم که با رعایت مواردی ساده مانند پوشیدن لباس گرم، کاهش دمای رفاه و تنظیم آن بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانت‌یگراد و خاموش کردن وسایل گرمایشی زمانی که در منزل نیستند و اقدام‌های از این قبیل، در این صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن سهیم باشند، زیرا با این اقدام‌ها، ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف گاز حاصل می‌شود که معادل ۵۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف گاز و معادل تولید دو فاز پارس جنوبی است.

کد خبر 449078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =