بومی‌سازی قطعات و تجهیزات از مسیر شرکت‌های توانمند ایرانی

سرپرست پژوهش و توسعه شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به برنامه توسعه این شرکت گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی که توانایی تولید قطعات و بومی‌سازی‌ آنها را دارند استقبال می‌کنیم.

به گزارش شانا، عیسی نویری طی یک نشست خبری در حاشه نمایشگاه تخصصی نفت اهواز با اشاره به استقبال گسترده از این رویداد صنعتی اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور تولیدکنندگان داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها برگزار شد.

وی افزود: سیاست شرکت نفت و گاز اروندان پس از انتصاب مدیریت جدید، بر مبنای حمایت از تولید داخل بود که در این نمایشگاه چند کار بزرگ انجام و عرضه شد.

سرپرست پژوهش و توسعه شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به فعالیت‌های این شرکت، همچنین آغاز فرآیند ساخت داخل و تولید بار نخست گفت: همه ظرفیت‌ها به‌منظور بومی‌سازی قطعات در این نمایشگاه عرضه شد و از شرکت‌های تولیدکننده و دانش‌بنیان که توانایی حل مشکلات و بومی‌سازی قطعات را دارند استقبال خواهیم کرد.

نویری با اشاره به آغاز فرآیند ساخت داخل و بار نخست در شرکت، تصریح کرد: در این نمایشگاه چند تفاهم‌نامه شامل تفاهم‌نامه ۲ جانبه با دانشگاه صنعت نفت به‌منظور استفاده از انباشت علمی، تفاهم‌نامه با پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه استفاده متقابل از تجهیزات آزمایشگاه، تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و تفاهم‌نامه دیگر با دانشگاه آزاد استان امضا شد که در قالب حمایت از پایان‌نامه‌های دکتری و ارشد هستند.

وی به فعالیت‌های توسعه‌ای شرکت نفت و گاز اروندان شامل حفاری‌های جدید و توسعه میدان‌ها را از دیگر اقدام‌های انجام شده عنوان کرد و ادامه داد: طی قراردادی در این زمینه از ظرفیت داخل استفاده شد و شرکتی که در این زمینه با نفت و گاز اروندان همکاری می‌کند را ملزم کردیم که چند میلیون دلار از قطعات خود را از تولیدکنندگان داخلی تأمین کند.

سرپرست پژوهش و توسعه شرکت نفت و گاز اروندان بیان کرد: همچنین تقاضاهای شرکت در ۱۴ زمینه در سامانه ستاد و سایت ثبت شد و از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید داخل که می‌توانند در این زمینه کمک کنند استقبال خواهیم کرد.

کد خبر 453014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =