ارائه خدمات عام‌المنفعه به ارزش ۲۸۰ میلیارد ریال در مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون معادل ۲۸۰ میلیارد ریال خدمات و طرح‌های عام‌المنفعه از سوی این شرکت در مناطق پیرامونی انجام شده است.

به‌ گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، پژمان قضائی‌پور اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی پیوند قوی با توسعه پایدار دارد و بر همین اساس یکی از اهداف کلان شرکت آغاجاری در ابتدای سال ۱۴۰۰ نظام‌مند کردن مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

وی گفت: اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در شرکت‌های بهره‌بردار در قالب طرح‌های عام‌المنفعه به دو طریق محقق می‌شود، بخش عمده و اساسی این پروژه‌ها از محل اعتبارات شرکت ملی نفت ایران از سوی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز محقق و بخش دیگر نیز توسط خود شرکت‌های بهره‌بردار به فراخور منابع و امکانات داخلی به جوامع محلی عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به اینکه خدمات عام‌المنفعه شرکت آغاجاری از طریق ارزش‌گذاری و معادل‌سازی قابل احصا هستند، افزود: ارائه خدمات از طریق اختصاص ماشین‌آلات و تجهیزات سبک و سنگین، ارائه خدمات به مدارس ملکی و غیرملکی، برق‌رسانی به مدارس و بخشی از اماکن عمومی، خدمات آموزشی و فرهنگی بخشی از این اقدام‌ها هستند که ارزش معادل آنها به ۱۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.

قضائی‌پور به احداث پل، ترمیم و آسفالت برخی جاده‌های مواصلاتی مشترک با تأسیسات و واحدهای عملیاتی اشاره کرد و افزود: احداث پل برای تردد و دسترسی جوامع محلی به ارزش ۴۵ میلیارد ریال اجرایی شده و درباره ترمیم و آسفالت جاده‌های مواصلاتی مشترک با واحدهای عملیاتی ۹۵ میلیارد ریال هزینه شده است و آخرین پروژه آن مربوط به ترمیم و آسفالت قطعه ج جاده جایزان - امیدیه توسط مهندسی و ساختمان شرکت آغاجاری است که منابع آن از طریق صرفه‌جویی‌ها و بودجه‌های جاری و سرمایه‌ای شرکت تأمین شد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: در این‌ زمینه نیز مبلغ ۲۵ میلیارد ریال برای راه‌اندازی دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و دیگر خدمات به بهداشت و درمان صنعت نفت امیدیه و بهداشت و درمان شهرهای پیرامونی اختصاص یافت. اهدای ۳۵ هزار بسته کمک معیشتی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و اختصاص ۵ میلیارد ریال دیگر به‌عنوان بسته‌های کمک آموزشی (نوشت‌افزار) به جوامع محلی از دیگر خدماتی بود که مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری به آنها اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری مجموع ارزش ریالی خدمات و پروژه‌های انجام‌شده از سوی شرکت آغاجاری در مناطق پیرامونی در سال ۱۴۰۰ را معادل ۲۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: خدماتی دیگری هستند که به‌عنوان خدمات مستمر و پایدار از آنها یاد می‌شود و معمولاً ارزش‌گذاری ریالی نمی‌شوند، تولید و اختصاص آب آشامیدنی به ۴۵ روستای مجاور تأسیسات به‌صورت روزانه از این قبیل خدمات است که شرکت آغاجاری بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی آب را در اختیار آبفای مناطق قرار می‌دهد.

قضائی‌پور به مسئولیت‌های اجتماعی از سوی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و گفت: این مدیریت در سال‌های اخیر با متمرکز کردن فعالیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی در مسیر جهت‌دهی و هدفمند کردن پروژه‌ها گام برداشته است و با متمرکز شدن از طریق هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط با هر طرح، پروژه‌ها را بر اساس اعلام نیاز هر دستگاه در منطقه هدف به اجرا گذاشته و پس از بررسی کارشناسان و صحت‌سنجی نیاز منطقه پروژه از سوی دستگاه مربوطه با اعتبار وزارت نفت آغاز و در هر مرحله از فازهای مختلف پروژه تأمین اعتبار می‌شود.

وی افزود: برخی از این پروژه‌ها پس از کارشناسی توسط شرکت‌های بهره‌بردار به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای ارجاع به مدیریت طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: مشارکت در اجرای ۱۲۷ پروژه با اختصاص مبلغ ۱۳۳۰ میلیارد ریال در شهرهای زیر پوشش جغرافیایی شرکت آغاجاری شامل امیدیه، آغاجاری، رامشیر، بهبهان (زیدون)، رامهرمز (ابوالفارس) و بهمئی توسط مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز انجام شده است.

قضائی‌پور با اشاره به سرعت گرفتن پروژه‌های مرتبط با حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در دولت سیزدهم، اعلام کرد: امیدوار هستیم با نقش مؤثر و اهتمام مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نظام‌نامه پیشنهادی مسئولیت‌های اجتماعی با هدف خدمت به مردم عزیز کشورمان در شرکت‌های بهره‌بردار اجرایی و عملیاتی شود.

کد خبر 453639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =