عملکرد ستودنی وزارت نفت در تأمین سوخت زمستانی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عملکرد وزارت نفت در تأمین سوخت زمستانی، قطع نشدن گاز در بخش خانگی، همچنین تأمین به‌موقع سوخت جایگزین برای بعضی از صنایع و نیروگاه‌ها را ستودنی خواند.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه عملکرد وزارت نفت در تأمین سوخت زمستانی امسال بسیار عالی بود، گفت: با توجه به مشکلاتی که سال‌های پیش برای ما در این زمینه ایجاد شد پیش‌بینی می‌کردیم زمستان امسال نیز با قطعی برق و گاز روبه‌رو شویم که خوشبختانه با مدیریت مطلوب وزارت نفت، در این زمینه با مشکلی مواجه نشدیم.

وی به عملکرد مطلوب شرکت ملی گاز ایران در زمستان امسال نیز اشاره کرد و افزود: باید در سال‌های آینده برنامه‌ریزی شود تا همانند امسال نخست قطعی گاز نداشته باشیم و اگر قرار است محدودیتی اعمال شود این محدودیت به‌گونه‌ای باشد که کمترین آسیب به صنایع بزرگ کشور وارد شود.

سرمای زودرس امسال، ما را در تأمین سوخت زمستانی غافلگیر نکرد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: هرچند امسال هم سرمای زودرس داشتیم و هم کاهش دما در برخی نقاط کشور بسیار شدید بود، اما این موضوع سبب غافلگیری در موضوع تأمین سوخت نشد.

رحیمی‌مظفری با تشکر از کارکنان وزارت نفت، شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در تأمین سوخت کافی در زمستان امسال، اظهار کرد: از همه صنایعی که در این حوزه همکاری و همراهی حداکثری را با دولت داشتند تا بتوانیم این زمستان را پشت سر بگذاریم تشکر و قدردانی می‌کنم.

مجلس برای توسعه صنعت نفت باید دست وزارت نفت را باز بگذارد

وی با تأکید بر اینکه باید موضوع توسعه‌ صنعت نفت به‌صورت جدی دنبال شود، گفت: موضوع ازدیاد برداشت از میدان‌های نفتی و گازی و تقویت میدان‌های مشترک و برنامه‌ریزی برای افزایش برداشت از آنها باید دنبال شود. معتقدم مجلس نیز برای توسعه صنعت نفت باید دست وزارت نفت را باز بگذارد و با این وزارتخانه همراهی کندزیرا محدود کردن وزارت نفت در زمینه توسعه عواقب خوبی در آینده نخواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: دست همکاری را به سوی وزارت نفت دراز می‌کنیم، امروز صنعت نفت به بازسازی تجهیزات خود و توسعه هرچه بیشتر نیاز دارد.

کد خبر 453640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =