استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ و کنسرسیوم بانک‌ها برای انجام پروژه‌های نفتی

وزیر نفت گفت: وزارت نفت معطل سرمایه‌گذار خارجی نمانده است و از توان و ظرفیت هلدینگ‌های بزرگ و کنسرسیوم بانک‌های کشور برای انجام پروژه‌های صنعت نفت استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به ماهشهر، جواد اوجی امروز (پنجشنبه، ۱۲ اسفندماه) در حاشیه آیین بهره‌برداری از تأسیسات و مخازن ذخیره‌سازی و اسکله شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و امضای هشت قرارداد طرح جمع‌آوری گازهای مشعل در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد افتتاح پروژه تأسیسات مخازن مربوط به پالایشگاه گاز بیدبلند در منطقه مجیدیه بندر ماهشهر و اسکله شماره ۶ بودیم که به همت و تلاش بخش خصوصی و هلدینگ خلیج فارس انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه بیدبلند خلیج‌ فارس پارسال به بهره‌برداری رسید و با تلاشی که انجام شد این مجموعه و تأسیسات مخازن مربوط به محصولات پروپان، بوتان و پنتان پلاس، همچنین اسکله بارگیری آن به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: این نشان می‌دهد خوشبختانه توانمندی بخش خصوصی کشور به‌ویژه هلدینگ‌هایی که در حوزه صنعت نفت و گاز کشور فعالیت می‌کنند، بالاست.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت برنامه دارد تا از توان مجموعه پیمانکاران و هلدینگ‌های بزرگ و مختلفی که در کشور است به‌منظور انجام پروژه‌هایی که مدنظر است در بخش بالادست و پایین‌دست با توان مالی خوبی که دارند، استفاده کند.

امضای قرارداد خطوط لوله فرآورده نفتی؛ هفته آینده

اوجی اظهار کرد: ما بنا داریم توسعه میدان‌ها و جمع‌آوری گازهای مشعل را به آنها (بخش خصوصی) واگذار کنیم که شروع این کار با پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس و پالایشگاه گاز بیدبلند انجام می‌شود. از این به بعد نیز برای سایر پروژه‌ها در بخش بالادست و پایین‌دست برنامه داریم و هفته آینده هم این نوید را می‌دهیم که توسعه خطوط لوله فرآورده‌های نفتی را به همت کنسرسیوم بانک‌ها انجام دهیم.

وی عنوان کرد: وزارت نفت معطل سرمایه‌گذار خارجی نمانده است و از توان و ظرفیت هلدینگ‌های بزرگ و کنسرسیوم بانک‌ها برای انجام پروژه‌ها استفاده می‌کنیم.

وزیر نفت گفت: وزارت نفت در دولت سیزدهم  فقط در حوزه بحث تنش‌های آبی و آب و فاضلاب استان خوزستان اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان تخصیص داده است و ان‌شاءالله با توسعه میدان‌ها و پروژه‌های عمرانی که در حوزه صنعت نفت تعریف کردیم حدود ۳ درصد از این منابع به مناطق و شهرستان‌های استان خوزستان اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 454219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =