موانع و چالش‌های امور فنی پایانه‌های نفتی ایران بررسی شد

موانع و چالش‌های حوزه مدیریت امور فنی شرکت پایانه‌های نفتی ایران بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران،  عباس اسدروز، مدیرعامل این شرکت در نشست بررسی موانع و چالش‌های حوزه مدیریت امور فنی پایانه‌های نفتی ایران که روز سه‌شنبه (۲۳ فروردین‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌عنوان یک شرکت عملیاتی و با توجه به مسئولیت خود در زمینه ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری و صادرات نفت‌خام  و میعانات گازی و نقش مهم آن در زنجیره ارزش شرکت ملی نفت ایران، همواره حفظ پایداری تولید و ارتقای توانمندی‌های خود در زمینه به‌روزرسانی تجهیزات و آماده‌سازی شرایط عملیاتی برای افزایش تولید و صادرات نفت خام را در دستور کار دارد. 

وی با تأکید بر اینکه اصول هر صنعتی حفظ تأسیسات با انجام تعمیرات به‌موقع آن است، ادامه داد: در زمینه تعمیرات و نگهداری زیرساخت‌های راهبردی شامل خطوط لوله، مخازن ذخیره‌سازی و اسکله‌های صادراتی نقش امور فنی بسیار پررنگ است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ضمن بررسی مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات مدیریت امور فنی، تصریح کرد: تلاشگران این مجموعه، در زمان‌های مختلف توانایی خود را به شایستگی نشان داده‌اند و هر جا که ضعف فناوری با توجه به محدودیت‌های داخلی و بیرونی بوده، کارکنان متخصص امورفنی اجازه نداده‌اند خلأ یا مشکلی در سازمان ایجاد شود.  

بودجه برای رفع نیازها کافی نیست

سیدمحمدجواد موسوی، رئیس پایانه خارک نیز در این نشست در زمینه چالش‌ها و مشکلات ادارات تعمیرات پایانه خارک اظهار کرد: در حوزه تأمین کالا و بودجه مشکلات زیاد هست و بودجه کفاف رفع نیازهای تعمیراتی منطقه نمی‌دهد و کالای مورد نیاز به موقع تأمین نمی‌شود.

وی افزود: با وجود همه محدودیت‌ها و کمبود نیروی انسانی‌، کارکنان امور فنی با هم‌افزایی و تلاش مضاعف، درخواست کارها و پروژه‌ها را به سرانجام می‌رسانند که جا دارد به نحو مقتضی زحمات آنها دیده شود.

اقدام‌های خوب در نگهداری و تعمیرات تأسیسات

مهدی باقری، سرپرست امور فنی گزارشی هم در این نشست مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ و برنامه‌های سال پیش رو را تشریح کرد و گفت: با وجود محدودیت‌های بودجه جاری، با استفاده از منابع موجود اقدام‌های بسیار خوبی در حوزه نگهداری و تعمیرات تأسیسات انجام شده است. آغاز به‌کار دو پروژه در اسکله‌های صادراتی پایانه نفتی خارک، تعمیرات اساسی توربین شماره یک نیروگاه بزرگ و نصب و راه‌اندازی دو دستگاه دیزل ژنراتور از مهم‌ترین اقدام‌های در دست اجراست.

وی افزود: در سه منطقه عملیاتی خارک، عسلویه و شمال، ۹ پروژه در حال انجام تشریفات مناقصه داریم که با انتخاب پیمانکار به‌زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آنها خواهیم بود.

رؤسا و کارشناسان مدیریت امورفنی نیز نظرات خود را در زمینه مهم‌ترین برنامه‌ها، چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدات در این نشست مطرح کردند. 

کد خبر 455587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =