۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
  • کد خبر: 456198
گزیده‌های نفتی هفته

امضای تفاهم‌نامه تأمین مالی ساخت انبار نفت شهید مهدوی، دیدار وزیر نفت با وزیر برق عراق و امضای تفاهم‌نامه پارک نوآوری و فناوری نفت با بنیاد ملی نخبگان و صندوق نوآوری و شکوفایی را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

امضای تفاهم‌نامه برای ساخت انبار نفت شهید مهدویتفاهم‌نامه مالی طرح احداث مخزنگاه شهید نادر مهدوی در استان هرمزگان این هفته با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش و محمدرضا فرزین، مدیرعامل بانک ملی امضا شد که با امضای آن در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش ۶۰۰ میلیون لیتری ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در جنوب کشور خواهیم بود.

جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش در این آیین اعلام کرد که افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی همسو با توسعه طرح‌های پالایشی در کشور دنبال می‌شود. مدیرعامل بانک ملی ایران  گفت: این بانک در همه پروژه‌های نفتی آماده همکاری با وزارت نفت است و احمد مرادی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم  تأکید کرد که استان هرمزگان در سال‌های آینده می‌تواند به قطب پالایشی کشور بدل شود.

صدور نخستین موافقت اصولی درخواست در سامانه درگاه ملی مجوز جایگاه سوخت هم خبر دیگر مربوط به حوزه پالایش و پخش بود که این هفته از سوی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام شد.

امضای تفاهم‌نامه میان پارک نوآوری و فناوری نفت با بنیاد ملی نخبگان و صندوق نوآوری و شکوفایی: پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز به‌منظور حل مسائل و مشکلات فناورانه کشور در صنعت نفت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با بنیاد ملی نخبگان و صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهم‌نامه امضا کرد.

سیدمهدیا مطهری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: هم‌اکنون همکاران ما در شرکت ملی نفت ایران با فناوری این صنعت را به جلو می‌برند، اما دغدغه اصلی ارتقای فناوری در جهت بهره‌ورتر شدن صنعت نفت است. وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت هم اعلام کرد: سیاست‌های حمایتی وزارت نفت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم به وضوح مشخص شده است و وزیر نفت نیز چند باره خواستار پیگیری جدی این موضوع شده‌اند.

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم بیان کرد: تحول صنعتی دیجیتال چهارمین تحول صنعتی تاریخ است و شرکت ملی نفت ایران اگر بتواند به‌صورت جهشی وارد عرصه دانش‌بنیان شود می‌تواند سهمی قابل‌توجه در این تحول کشور داشته باشد.

صنعت گاز؛ از خودکفایی تا برون‌سپاری: صنعت گاز کشور این هفته اخباری درباره به ثمر نشستن تلاش‌ها همسو با خودکفایی و برون‌سپاری تأسیسات داشت. احمد باهوش، سرپرست شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که برای نخستین‌ بار در صنعت نفت و گاز کشور محفظه احتراق توربین گازی زیمنس، بومی‌سازی و روی یکی از توربین‌های مجتمع نصب و راه‌اندازی شد. غلامعباس حسینی، سرپرست شرکت انتقال گاز ایران هم از برون‌سپاری کامل تأسیسات تقویت فشار گاز سمنان و تحویل و تحول تجهیزات صنعتی و غیرصنعتی این تأسیسات خبر داد.

بین‌الملل: افت حدود ۵ دلاری قیمت نفت برنت در پی نگرانی‌ها درباره طولانی‌ شدن دوران قرنطینه در شانگهای به‌دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا، تلاش اروپایی‌ها برای اعمال تحریم‌های هوشمند علیه نفت روسیه، دو برابر کردن خرید نفت از روسیه از سوی هند و احتمال کاهش ۱۷ درصدی تولید نفت روسیه در ۲۰۲۲ اخبار بخش بین‌الملل این هفته بودند.

دیگر اخبار: تبیین مهم‌ترین دستاوردهای صنعت نفت در دولت سیزدهم در دیدار وزیر نفت با رئیس صدا و سیما، دیدار و گفت‌وگوی جواد اوجی، وزیر نفت با وزیر برق عراق، رونمایی از پوستر و شعار بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، قدردانی رئیس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس از وزیر نفت و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی نحوه برگزاری مناقصه برای بیمه خسارات مشترکان گاز و برق از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بودند.

پیشنهاد هفته: جزئیات اخبار مربوط به تأمین ۱.۹ هزار تریلیون تومان یارانه سوخت در سال را هم می‌توانید در گزارش با عنوان «جلوگیری از ثروت‌سوزی؛ خط قرمز وزارت نفت دولت سیزدهم» بخوانید.

کد خبر 456198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =