لزوم شتاب‌بخشی به تکمیل طرح متانول ۲ پتروشیمی خارک

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با بیان اینکه طرح متانول ۲ از پروژه‌های نیمه‌کاره و معطل صنعت پتروشیمی کشور است، گفت: به همت سهامداران و کارکنان پتروشیمی خارک برنامه شتاب‌بخشی به این طرح آغاز می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات پس از بازدید از تأسیسات پتروشیمی خارک در نشست با مدیران این شرکت گفت: صندوق بازنشستگی نفت به عنوان یکی از سهامداران شرکت پتروشیمی خارک نسبت به رشد شاخص‌های بهره‌وری این مجموعه اهتمام دارد.

وی با اشاره به هزینه‌های انجام‌شده و تأخیر در فرآیند تکمیل متانول ۲ پتروشیمی خارک که مربوط به سال‌های گذشته است، ادامه داد: بخشی از کار با ایجاد هزینه انجام شده و منظر اقتصادی سرمایه راکد و غیرمولد ارزیابی می‌شود بنابراین این طرح باید شتاب گیرد و هم‌زمان با توسعه‌ آن اقدام لازم برای تأمین خوراک پایدار انجام شود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به تکمیل پروژه مخازن ۶۰ هزار تنی متانول دوم پتروشیمی خارک گفت: تجربه‌های کارشناسی و مدیریتی به‌دست‌آمده در پتروشیمی خارک به دیگر نقاط کشور نیز منتقل شده، از این رو این پتروشیمی اثرگذاری تاریخی در صنعت پتروشیمی داشته است.  

بیات ادامه داد: روند فرآیندهای کاری به‌شدت در حال دگرگونی است، از این رو روزآمد کردن دانش برای افزایش بهره‌وری پتروشیمی خارک ضروری است.

وی با اشاره به تأسیسات قدیمی پتروشیمی خارک گفت: نوسازی تأسیسات همسو با بهبود فرآیندها و افزایش بازدهی تولید باید انجام گیرد و ضروری است که با برنامه‌ریزی مدون و به‌کارگیری دانش‌ روزآمد بخش‌های مورد نیاز با در نظر گرفتن مقوله هزینه و فایده اقتصادی بازسازی شود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تسلط به دانش فنی را از ویژگی‌هایی مدیران و کارشناسان صنعت نفت و انرژی بیان کرد و گفت: در مجموعه‌هایی مانند پترشیمی خارک، بهره‌مندی از علم تحلیل اقتصاد و آینده‌پژوهی نیز ضروری است، چراکه باید واقعیت‌های فنی و اقتصادی را هم‌زمان تحلیل کرد.

بیات با بیان اینکه تشکیل کارگروه خطرپذیری (ریسک) پیامدهای مثبتی برای پتروشیمی خارک خواهد داشت، ادامه داد: تولید و بازار هر دو دارای شاخص‌های خطرپذیری هستند. از این رو، پیش‌بینی تحولات آینده برای هر دو حوزه بااهمیت است.

وی افزود: آیین‌نامه معاملات نباید دارای مکث باشد، زیرا فرآیند خرید، فروش کالا، خدمات و محصول، کلیدی هستند. تحریم‌ها نیز با لحاظ طبقه‌بندی اطلاعات نباید سبب نبود شفافیت شود، از سوی دیگر، حفظ اطلاعات و اسرار حیاتی سازمان نیز بسیار بااهمیت است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت درباره سرمایه انسانی تأکید کرد: فرآیند جذب و استخدام باید دارای نظام و برنامه باشد و برای هر جذب مراحل آزمون، مصاحبه و طب صنعتی مدنظر قرار گیرد.

بیات ادامه داد: کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی که به‌شدت نسبت به آن حساس هستیم و اهتمام داریم نباید با حقوق و دستمزد منابع انسانی آمیخته شود، زیرا منظور از صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها در حقیقت هزینه‌ها و مصارف غیرکارشناسی، راکد، بدون بهره‌وری و ارزش‌ افزوده است.

وی یادآوری کرد: همه طرح‌ها و برنامه‌های بازدید میدانی برای افزایش توان مالی صندوق بازنشستگی نفت است، زیرا صندوق نفت در تاریخ ۷۵ ساله خود تاکنون ریالی از دولت دریافت نکرده و با تکیه بر منابع خود همه تعهدهای قانونی‌اش را انجام داده است.

کد خبر 458476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =