روسیه به کشورهای اعمال‌کننده سقف قیمت، نفت صادر نمی‌کند

رئیس بانک مرکزی روسیه از توقف عرضه نفت به کشورهایی که محدودیت قیمت را برای نفت این کشور اعمال می‌کنند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الویرا نبیولینا روز جمعه (۳۱ تیرماه) اعلام کرد مسکو به کشورهایی که تصمیم به اعمال سقف قیمت برای نفت این کشور دارند، نفت صادر نمی‌کند.

وی افزود پیشنهاد اعضای گروه هفت کشور ثروتمند جهان، موسوم به گروه هفت، با هدف محروم کردن روسیه از درآمدهای انرژی به‌منظور محدود کردن گزینه‌های مسکو برای تأمین مالی درگیری‌های نظامی میان این کشور و اوکراین، قیمت جهانی نفت را نیز تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

نبیولینا گفت: تا جایی که من می‌دانم، به کشورهایی که چنین سقف قیمتی را اعمال می‌کنند، نفت عرضه نخواهیم کرد و نفت و فرآورده‌های نفتی ما به کشورهایی که آماده همکاری با ما هستند، صادر می‌شود.

طرح سقف قیمت که برای نخستین بار ماه گذشته از سوی جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، مطرح شد می‌تواند برای نیمی از نفت روسیه تعیین شود، اما چارچوب توافق نهایی و سطح قیمت تعیین‌شده هنوز اعلام نشده است.

پیش از این نیز ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، درباره احتمال افزایش شدید قیمت‌های نفت در صورت اعمال سقف قیمتی برای فروش نفت روسیه هشدار داده بود.

زاخارووا «اشتباه‌های بزرگ» غرب در زمینه سیاست انرژی، همچنین تحریم‌ها علیه تولیدکنندگان بزرگ انرژی مانند روسیه، ایران و ونزوئلا را عامل قیمت‌های بالای نفت و گاز اعلام کرده بود.

کد خبر 459718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =