۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
  • کد خبر: 461215
شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا افزایش یافت

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که تعداد دکل‌های نفت و گاز شرکت‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به چهارم شهریورماه نسبت به هفته گذشته سه دستگاه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی شرکت‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۲۶ اوت (جمعه، چهارم شهریورماه) افزایش یافت، اما تعداد این دکل‌ها در ماه اوت برای نخستین بار در ۲۵ ماه گذشته کاهش داشته است، این در حالی است که نفت خام با قیمت‌های نسبتاً بالایی معامله می‌شود.

این شرکت خدمات حفاری در گزارش روز جمعه (چهارم شهریورماه) خود آورده است که مجموع تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا که نشان‌دهنده اولیه تولید در آینده به‌شمار می‌رود، در هفته یادشده نسبت به هفته پیش با سه دستگاه افزایش به ۷۶۵ دستگاه رسید.

بیکرهیوز اعلام کرد که تعداد کل دکل‌ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵۷ دستگاه معادل ۵۱ درصد افزایش یافته است.

مجموع دکل‌های نفتی آمریکا در مدت زمان یادشده با چهار دستگاه افزایش به ۶۰۵ دستگاه رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با یک دستگاه کاهش نسبت به دوره مورد بررسی به ۱۵۸ دستگاه رسید.

بر اساس این گزارش، مجموع تعداد دکل‌های نفت و گاز آمریکا در ماه اوت پس از ۲۴ ماه افزایش پیاپی دو دستگاه کاهش یافت.

شمار دکل‌های نفتی در دوره بررسی یک‌ماهه پس از ۲۳ ماه افزایش پیاپی ثابت ماند، حال آنکه تعداد دکل‌های گازی در ماه اوت یک دستگاه افزایش یافت که نسبت به ماه ژوئیه تغییری نداشته است.

با وجود افزایش تعداد دکل‌های نفت و گاز در ماه ژوئیه، افزایش هفتگی تعداد کل دکل‌های حفاری بیشتر تک‌رقمی بوده و تولید نفت نیز پایین‌تر از سطح بی‌سابقه ثبت‌شده پیش از شیوع ویروس کرونا بوده است.

کد خبر 461215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =