بسیج همه ظرفیت‌های کشور برای توسعه گازرسانی در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه ظرفیت‌های گازی کشور در این خطه بسیج شده‌اند تا شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان به‌سرعت از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی امروز (پنجشنبه، ۱۲ آبان‌ماه) در آیین گشایش و کلنگ‌زنی طرح‌های بزرگ گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان که با حضور مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیران ارشد این شرکت، مسئولان استانی و نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: حضور پیمانکاران قدرتمند، نوید کاهش طول عمر پروژه‌ها در استان سیستان و بلوچستان را می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه اقدام به‌موقع و همراهی مردم در سرعت طرح‌ها تأثیر فراوانی دارد، تصریح کرد: خوشبختانه همکاری مردم این استان بی‌نظیر است و مردم این خطه حتی زمین‌های خود را می‌بخشند تا پروژه‌ها اجرا شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید قدر امنیتی را که به برکت خون شهدا حاصل شده، دانست، زیرا حیف است روند توسعه استان سیستان و بلوچستان تحت‌الشعاع اتفاق‌های اخیر قرار گیرد.

مدرس خیابانی تأکید کرد: امروز بسیار خرسندیم که قول رئیس‌جمهوری مبنی بر گازرسانی به این استان پهناور، عملی شده و از این بابت، قدردان همه دست‌اندرکاران هستیم.

صاحب گل‌صالحی، فرماندار خاش هم در سخنانی با بیان اینکه به همت دولت سیزدهم، گازرسانی به ۷۵ هزار نفر از ساکنان شهر خاش استان سیستان و بلوچستان کلید خورد، گفت: از امروز گازرسانی به ۲۴ هزار خانوار با جمعیت ۷۵ هزار نفر در خاش آغاز شده و افزون ‌بر این، کارخانه سیمان خاش هم از گاز بهره‌مند و از تردد ماهانه بیش‌ از ۲۵۰ کامیون حامل سوخت مورد نیاز کارخانه جلوگیری و سبب کاهش ترافیک می‌شود.

وی یادآور شد: با افتتاح پروژه گازرسانی در این شهر، ماهانه ۱۲ میلیون لیتر نفت کوره کارخانه سیمان خاش و ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت نفت گاز مصرفی ۱۱۶ واحد خبازی، ۴۰ واحد مرغداری و گلخانه صرفه‌جویی می‌شود.

کد خبر 463959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =