فاز ۱۴ پارس جنوبی تجسم عینی اقتصاد مقاومتی و اراده ملت ایران است

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه فاز ۱۴ پارس جنوبی مرز دانش در عرصه نفت و گاز در دنیاست، گفت: فاز ۱۴ پارس جنوبی تجسم عینی اقتصاد مقاومتی و اراده ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار شانا، سید پرویز فتاح امروز (پنجشنبه، ۱۱ اسفندماه) در آیین بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: در فازی حضور داریم که یک فرد خارجی در آن حضور ندارد و ۱۰۰ درصد آن ایرانی است.

وی افزود: آنها (خارجی‌ها) ما را رها و فکر می‌کردند کار روی زمین می‌ماند، اما کار روی زمین نماند و پایان یافت، هرچند زمان‌بندی برای تکمیل آن دور از ذهن بود، اما این فاز امروز به بهره‌برداری رسید.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تصریح کرد: این بنیاد همه امکانات خود را در خشکی و دریا در اختیار طرح‌های توسعه‌ای دولت قرار خواهد داد و اگر مکان و جایی دیگر هم باشد فعالیت خواهد کرد و البته آمادگی خود را برای مدیریت بهره‌برداری طرح نیز اعلام می‌کنیم.

فتاح اظهار کرد: پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی تجسم عینی اقتصاد مقاومتی و اراده ملت ایران است که مردم برکات این طرح را مشاهده خواهند کرد، البته مردم در همین زمستان سخت امسال هم از برکات این طرح استفاده کردند، همچنین به گفته وزیر نفت این پروژه ظرف مدت یک سال می‌تواند سرمایه‌گذاری به‌کار رفته را برگرداند.

وی با بیان اینکه این پروژه مرز دانش در عرصه نفت و گاز در دنیاست، گفت: این پروژه تأکیدی که مقام معظم رهبری روی دانش بومی و خوداتکایی داشتند به بروز رسانده است.

به گزارش شانا، رئیس‌جمهوری صبح امروز در سومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بوشهر و احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر از طریق فرودگاه خلیج فارس عسلویه به‌منظور سفری دو روزه و برای بهره‌برداری از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی و چند طرح توسعه‌ای صنعت نفت وارد استان بوشهر شد.

افتتاح آب شیرین‌کن شماره ۲ بوشهر، دیدار با مردم این شهر و مردم شهرستان خور موج، دیدار با علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر، نشست تخصصی با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی استان بوشهر و شرکت در نشست توسعه و سرمایه‌گذاری استان بخشی از برنامه‌های سفر دو روزه رئیسی به استان بوشهر است.

جواد اوجی وزیر نفت، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احمد وحیدی وزیر کشور، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

کد خبر 469791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =