افزایش ۱۱ درصدی مصرف بنزین در نخستین روز سال/ مردم از کارت سوخت شخصی استفاده کنند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر لزوم استفاده مردم از کارت سوخت شخصی برای سوخت‌گیری گفت: مصرف بنزین در نخستین روز سال نو (یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۲) ۹۹.۳ میلیون لیتر بوده است که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش یافته است.

علی‌اکبر نژادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره افزود: مقدار مصرف بنزین در مدت مشابه پارسال (یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) ۸۹.۲ میلیون لیتر بوده است.

وی تأکید کرد: در ۱۰ روزه پایانی منتهی به سال ۱۴۰۱، به طور میانگین ۱۲۱.۸ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۱۹ تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰) با ۱۰۶.۹ میلیون لیتر، ۱۳.۹ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره روند مصرف بنزین در روزهای آینده نوروز گفت: با توجه به شرایط جوی و بارانی بودن هوای بسیاری از نقاط کشور، پیش‌بینی می‌کنیم مصرف بنزین امروز (دوم فروردین) کاهشی باشد، اما دوباره در روزهای آینده با بازگشت مسافران، باز هم افزایش یابد.

نژادعلی تأکید کرد: توصیه ما این است که مردم در مدیریت مصرف همکاری کنند و استفاده از کارت سوخت شخصی را در اولویت قرار دهند و با توجه به اینکه سهمیه نرخ اول و اعتبار نرخ دوم برای مالکان شارژ می‌شود، استفاده از کارت سوخت شخصی به ما کمک می‌کند که بر عرضه نظارت بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پیش‌بینی لازم برای خودروهای سوخت‌رسان سیار انجام شده است و در صورت نیاز از ظرفیت شرکت‌های سوخت‌رسان در مسیرهای پرتردد استفاده خواهیم کرد؛ دو دستگاه سوخت‌رسان سیار نیز در جاده تهران به چالوس در نظر گرفته شده و سهمیه لازم نیز در اختیارشان گذاشته‌ایم.

نژادعلی افزود: با توجه به تولیدات مطلوب پالایشگاهی، هیچ کمبودی وجود ندارد و سوخت‌رسانی به نحو مطلوب در سرتاسر کشور در حال انجام است.

کد خبر 470536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =