تجهیز چهارمین جایگاه عرضه سوخت استان همدان به سامانه کهاب

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از تجهیز چهارمین جایگاه عرضه سوخت این منطقه به سامانه کهاب خبر داد و گفت: مرحله نخست اجرای طرح کهاب در کل جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح منطقه انجام شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی بیان کرد: این اقدام، موفقیتی دیگر در زمینه انجام تعهدهای مسئولیت اجتماعی حوزه سوخت‌رسانی استان (CSR) است.

وی افزود: از فعالیت‌ها و اقدام‌های مهم و شاخص حوزه سوخت‌رسانی و تأمین انرژی موردنیاز چرخ‌های اقتصادی کشور مطابق با استانداردهای جهانی در دولت سیزدهم، اجرای طرح کاهش، هدایت و انتقال بخارات بنزین موسوم به «کهاب» در جایگاه‌های سوخت‌رسانی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ادامه داد: با اجرای طرح کهاب، از انتشار بخارهای بنزین به محیط جلوگیری و این گازها پس از تبدیل شدن از گاز به مایع، دوباره به درون مخزن جایگاه منتقل می‌شود.

روستایی از اجرای مراحل چندگانه طرح یادشده در مجتمع خدماتی رفاهی «پارس» واقع در اتوبان ساوه، جایگاه «دانشگاه» در مجاورت زیرگذر پژوهش، جایگاه تازه‌تأسیس «هاشمی» در شهرستان ملایر و مجتمع خدماتی رفاهی «کهکشان» در مسیر اسدآباد به همدان به‌طور کامل خبر داد.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌های این‌چنینی گامی مؤثر در رسیدن به هوای پاک است، همچنین مشارکت همه آحاد جامعه در مدیریت و مصرف بهینه فرآورده‌های نفتی نیز مؤثر بوده و هر تلاشی در این زمینه ما را یک گام به مقصود نزدیک‌تر می‌کند.

بر پایه این گزارش،مهدی احمدی، رئیس امور خدمات مهندسی منطقه همدان نیز در این ارتباط توضیح داد: طرح موسوم به «کهاب» در جایگاه‌های تازه‌تأسیس «پارسیان ملایر»، «سامیار نهاوند» و «نقش الماس فامنین» مراحل پایانی خود را می‌گذرانند و تا پایان سه ماه نخست امسال تکمیل و عملیاتی می‌شوند.

وی با اشاره به مزیت‌های محیط زیستی و اقتصادی اجرای این سیستم اعم از جلوگیری از آلودگی هوا و بازگشت بخارهای بنزین به داخل محفظه مخازن ذخیره‌سازی پمپ‌های بنزین‌، از پیشرفت ۸۰ تا ۹۰ درصدی این پروژه در یکصد جایگاه عرضه فرآورده مایع دیگر در استان خبر داد.

رئیس امور خدمات مهندسی منطقه همدان گفت: مراحل نخست طرح مذکور در ۱۰۰ درصد جایگاه‌های عرضه استان اجرایی شده و موارد بعدی شامل تهیه و نصب کمپرسورها و نازل‌های مخصوص که هزینه بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد، در حال انجام است.

کد خبر 472174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =