تأکید بر مشارکت بانوان در مراکز تصمیم‌گیری کشور/ محیط برای پیشرفت زنان در کشور فراهم است

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه رئیس‌جمهوری بر مشارکت بانوان در مراکز تصمیم‌گیری تأکید دارند، گفت: جهت‌دهی حرکت انقلاب به سمت استفاده از توانمندی زنان است و محیط برای پیشرفت زنان در کشور فراهم است.

به گزارش خبرنگار شانا، انسیه خزعلی امروز (دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت‌ماه) در نشست سراسری شبکه مشاوران زنان و خانواده صنعت نفت که با حضور زینب قیصری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر نفت و مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: دولت بنا دارد با اتحاد در مسیر اعتلای زنان حرکت کند و معتقد است زنان از بزرگ‌ترین سرمایه‌های جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌محوری و عدالت‌محوری از اعتقادات دولت سیزدهم است، افزود: در این حوزه پارسال مصوبه‌های مطلوبی داشتیم. بررسی‌هایی در زمینه مشارکت دادن زنان در شوراهای اصلی و تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز انجام شد که در نوع خود بی‌سابقه است و رئیس جمهوری بر مشارکت بانوان در مراکز تصمیم‌گیری تأکید دارند.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: اختصاص جایگاه ویژه به بانوان در سفرهای استانی و مصوبه‌های ویژه این حوزه از کارهای تازه‌ای بود که در این دولت انجام شد.

به گفته خزعلی، بیمه زنان نابارور با پوشش ۹۰ درصدی، بیمه زنان شیرده تا پایان دوران شیردهی و فرزندان آنها تا پایان پنج سال، بیمه زنان روستایی دارای سه فرزند (بیمه اجتماعی) و تسهیلات ویژه برای روستاییان متولدان دهه ۶۰ از جمله اقدام‌های دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده است.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از مسائل خانواده نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، گفت: نگاه همراه با هم‌دلی با دیگران در خانواده و اجتماع ضرورت دارد و بانوان نمود بارز فداکاری و ایثار هستند.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: جهت‌دهی حرکت انقلاب به سمت استفاده از توانمندی زنان است و محیط برای پیشرفت زنان در کشور فراهم است.

خزعلی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با همت همه زنان ایرانی و حمایت مدیران، شاهد رشد و پیشرفت هرچه بیشتر بانوان ایرانی باشیم و ما هم در زمینه قوانین و سیاست‌گذاری‌ها خدمت‌رسانی می‌کنیم.

کد خبر 472211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =