نفت و گاز گچساران توان تولید ۶۵۲ هزار بشکه نفت را دارد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از توان تولید روزانه ۶۵۲ هزار بشکه‌ای نفت در گستره این منطقه عملیاتی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی در حاشیه بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با اشاره به ویژگی‌های خاص و راهبردی این شرکت گفت: شرکت نفت و گاز گچساران قلب تپنده صادرات نفت کشور است.

وی با بیان اینکه شرکت نفت و گاز گچساران دومین تولیدکننده نفت خام صادراتی کشور به شمار می‌آید، افزود: قرار گرفتن تأسیسات نفت و گاز گچساران در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‌های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه‌خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت، گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.  

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزود: نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر از جنوب و غرب با خط لوله به تلمبه‌خانه گوره منتقل می‌شود و با افزایش فشار سرانجام به سمت پایانه خارک به‌منظور صادرات هدایت می‌شود.

کمالی با اشاره به نقش کارکنان این شرکت اظهار کرد: هدایت همه این مراحل و تعمیر و نگهداری این تأسیسات به‌عهده کارکنان تلاشگر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است و توان تولیدی این شرکت ۶۵۳ هزار بشکه در روز است که بر اساس نیاز کشور ۵۶۱ بشکه تولید روزانه داریم.

وی به دیگر ظرفیت‌های این شرکت اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون روزانه ۹۵۰ میلیون فوت‌مکعب تولید گاز کشور را به‌عهده داریم که از این رقم ۸۰۰ میلیون فوت مکعب گاز به پالایشگاه بیدبلند ارسال و ۱۵۰ میلیون نیز تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: تلمبه‌خانه گوره، صادرات نفت جنوب و غرب کشور را به خارک به‌عهده دارد که مدیریت و راهبری آن با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است و روزانه با ارسال نفتا و گاز مایع بخشی از خوراک پتروشیمی ماهشهر نیز تأمین می‌شود.

کمالی با اشاره به طرح ۲۸ مخزن اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۱ بسته کاری مربوط به طرح ۲۸ مخزن است و شرکت نفت و گاز گچساران ۱۰ واحد بهره‌برداری، هفت واحد نمک‌زدایی، ۹ ایستگاه تقویت فشار گاز، چهار ایستگاه تزریق، سه کارخانه گاز و گاز مایع، ۶ واحد آبرسانی و ۸۵ مجموعه سرچاهی با بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله از چهار اینچ تا ۵۲ اینچ، نشان از نقش این شرکت در اقتصاد کشور دارد.

کد خبر 472938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =