ثبت بالاترین سرانه آموزشی شرکت نفت فلات قاره در ۱۰ سال اخیر

رئیس واحد آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: این واحد در سال ۱۴۰۱ به بالاترین سرانه آموزشی در ۱۰ سال اخیر دست یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، امید مولاوردی‌خانی در این باره اظهار کرد: واحد آموزش این شرکت در سال ۱۴۰۱ اقدام‌های ارزشمندی از نظر کمّی و کیفی برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده انجام داد و نتیجه آن برگزاری ۴۸۹ دوره آموزشی و دستیابی به ۳۲۲ هزار و ۷۴۴ نفرساعت بود و سبب سرانه آموزشی ۹۲ ساعت برای همکاران شد که بالاترین سرانه آموزشی است و در ۱۰ سال گذشته فعالیت‌های واحد آموزش، رکوردی تازه به‌شمار می‌آید.

وی افزود: در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به‌دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ تعداد زیادی از دوره‌های آموزشی به‌ویژه در حوزه‌های مهارتی به‌صورت مجازی برگزار شده است، اما پس از فروکش کردن این بیماری در ابتدای سال ۱۴۰۱ برای برگزاری حجم زیادی از دوره‌های آموزشی به‌صورت حضوری برنامه‌ریزی انجام شد.

رئیس واحد آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به اینکه کمبودهایی در برگزاری دوره‌های آموزشی دوران همه‌گیری بیماری کرونا داشتیم، اظهار کرد: از جمله اقدام‌های بسیار خوبی که با حمایت مدیران و مسئولان این شرکت انجام شد برگزاری دوره‌های آموزشی برای ۱۴۱ نفز از کارکنان اقماری و خانواده‌های تحت تکفل آنها در مرکز آموزشی محمودآباد بود. در نظر داریم با هماهنگی‌های انجام‌شده با شرکت ملی نفت ایران این دوره‌ها را گسترش دهیم و در مرکز آموزشی اصفهان نیز برگزار کنیم.

مولاوردی‌خانی با بیان اینکه تقویم آموزشی سال ۱۴۰۲ واحد آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران با سال‌های اخیر متفاوت است، گفت: این تقویم آموزشی با توجه به نیازهای اساسی و فوری مناطق عملیاتی این شرکت طراحی شده است و امیدوارم بتوانیم آن‌طور که باید و شاید از لحاظ کمّی و کیفی این دوره‌ها را برگزار کنیم.

به گفته وی، یکی از مواردی که مدیران ارشد شرکت فلات قاره ایران بر آن تأکید دارند، توانمندسازی کارکنان بخش‌های مدیریتی و ستادی این شرکت استو همسو با این تأکیدات از سال گذشته دوره‌های آموزشی مرتبط برای همکاران این بخش‌ها برگزار شده که مورد استقبال همکاران قرار گرفته است. امسال نیز در نظر داریم این دوره‌های آموزشی را برای سایر بخش‌ها همچون تدارکات و امور کالا، منابع انسانی، واحدهای ستادی روابط عمومی، بازرسی فنی و خوردگی فلزات و امور مالی برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

رئیس آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران تصریح کرد: امسال برگزاری دوره‌های ابلاغی وزارت نفت مرتبط با ایمنی و امداد و نجات فرودگاه‌ها در دستور کار قرار دارد. بر این اساس با تأیید سازمان هواپیمایی کشوری و دانشگاه صنعت هواپیمایی کشوری برای کارکنان سه فرودگاه ملکی شرکت ملی نفت ایران در مجموع حدود ۷۲ دوره آموزشی برگزار خواهد شد.

مولاوردی‌خانی برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با پایانه شناور صادراتی (FSU) خلیج فارس را یکی از کارهای آموزشی خوب انجام‌شده در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و افزود: این دوره‌ها توسط سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی شعبه بوشهر برای کارکنان این پایانه برگزار و مدارک مورد تأیید این سازمان به کارکنان اهدا شد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی غواصی با کمک شرکت ملی نفت ایران را از دیگر اقدام‌های واحد آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران دانست و اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود برای برگزاری برخی دوره‌های خاص و بین‌المللی برای همکاران حوزه تعمیرات زیرآب و غواصی، قرار شد مشابه کاری که برای برگزاری دوره‌های کنترل فوران چاه (IWCF) انجام شد برای حوزه تعمیرات زیر آب و غواصی نیز انجام شود.

رئیس آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه امسال دوره‌های آموزشی بدو استخدام برای کارکنان پیمانی گروه «الف» دانشکده نفت و مشمول بند «دال» برگزار می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته نیز دوره‌های آموزشی بدو استخدام برای حدود ۱۴۰ نفر از کارکنان مشمول بند «واو» به همراه آزمون پایانی هر دوره برگزار و همه سوابق آن در سیستم جامع پرسنلی ثبت شد.

مولاوردی‌خانی با تأکید بر اینکه سال گذشته موفق به برگزاری ۷۰ دوره آموزشی مجازی شدیم، ادامه داد: با توجه به منقضی شدن گواهینامه‌های همکاران با بررسی‌های لازم، برای ۱۰۶ نفر از همکاران دوره‌های مرتبط با شیوه‌نامه صلاحیت حرفه‌ای شامل کنترل فوران چاه، اچ‌اس‌ئی و… در زمینه حفاری برگزار کردیم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های واحد آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران در سال جاری توسعه مرکز آموزش بوشهر است، همچنین امسال در نظر داریم با اجرایی شدن فاز اول و دوم و تجهیز بیشتر واحد آموزش منطقه عملیاتی بهرگان، کارکنان این منطقه را هرچه بیشتر برای برگزاری دوره‌های آموزشی بقا در دریا  و HEUT آماده کنیم، وانگهی مرکز آموزش کیش نیز برای برگزاری برخی دوره‌های آموزشی مانند کنترل فوران چاه، خدمات چاه و چاه‌پیمایی در سال جاری در نظر گرفته شده است.

رئیس آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران تأکید کرد: یکی از اقدام‌های بسیار خوبی که سال گذشته با همکاری شرکت ملی نفت ایران انجام دادیم برگزاری دوره‌های مهارت‌محور (FPA) در حوزه اچ‌اس‌ئی بود که امسال نیز برای کارکنان ایمنی و آتش‌نشانی این دوره‌های مفید و اثربخش را برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 473472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =