تهاتر یکی از الگوهای مختلف همکاری ایران و عراق است

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره قرارداد جدید ایران و عراق در قبال دریافت نفت و صادرات گاز گفت: ایران و عراق الگوهای مختلفی از همکاری را تجربه کرده‌اند، تهاتر یکی از شیوه‌های همکاری در دنیاست، این شیوه در مناسبات دوجانبه در حال انجام است.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، ۲۶ تیرماه) در نشست خبری درباره سفر وزیر امور خارجه عمان به تهران اظهار کرد: عمان کشور دوست، برادر و شریک ما در حوزه مسائل منطقه‌ای و کشوری است که نقش سازنده‌ای در مسائل بین‌المللی دارد.

وی افزود: این سفر به‌طور حتم فرصتی برای استمرار گفت‌وگوی مشترک و سازنده میان ایران و عمان است و پس از مذاکرات امروز محتوای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهیم. ‌

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تلاش‌های آمریکا برای بلوکه کردن دارایی‌های ایران در کشورهای مختلف تصریح کرد: ایران اقدام‌های غیرقانونی آمریکا را برای تعدی به دارایی‌ها و اموال ملت ایران برنمی‌تابد و آن را مصداق بارز راهزنی می‌داند. انتظار ایران از همه کشورهای دنیا این است که چنین تقاضاهایی را از سوی آمریکا نادیده بگیرند و به مسئولیت بین‌المللی خود پایبند باشند.

کنعانی درباره سفر اخیر رئیس‌جمهوری به سه کشور آفریقایی و توسعه همکاری‌ها عنوان کرد: توسعه مناسبات با آفریقا از دستورکارهای دولت سیزدهم است و اولین سفر آفریقایی رئیس‌جمهوری هم پس از یک دهه صورت گرفت. این سفر، سفری پرمحتوا از نظر اسناد همکاری‌های میان ایران با سه کشور آفریقایی بود، زیرا در  زمینه مسائل مختلفی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

وی درباره قرارداد ایران و عراق در قبال دریافت نفت و صادرات گاز اظهار کرد: همکاری‌های میان دو کشور در حوزه‌های مختلف یک همکاری دوجانبه و مبتنی بر نیازهای مشترک است، این همکاری‌ها با جدیت ادامه خواهد یافت و مداخلات خارجی از جمله نقش غیرسازنده آمریکا به‌عنوان یک عامل مخل در این موضوع عمل می‌کند.

کد خبر 475751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =