منابع درآمدهای نفتی با وجود شرایط سخت تحریم بهبود یافته است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در چهار ماه نخست امسال ۵۱ درصد رشد درآمدهای دولت از همه منابع را داشتیم و از سوی دیگر منابع درآمدهای نفتی ما با وجود شرایط سخت تحریم بهبود یافت.

به گزارش شانا، سید داود منظور امروز (چهارشنبه، ۱۸ مردادماه) در نشست خبری و در تشریح عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه به‌عنوان تنظیم‌کننده منابع و مصارف دولت، مراقبت می‌کند تا درآمد و هزینه‌های دولت، طبق قانون بودجه دستگاه‌های اجرایی را پشتیبانی کرده و در حوزه‌های فرهنگی، سلامت، زیرساخت و... به مردم خدمات ارائه دهد که باعث افزایش رضایت و بهبود شرایط معیشتی مردم شود.

وی افزود: در همین ارتباط در چهار ماه نخست امسال ۵۱ درصد رشد درآمدهای دولت از همه منابع را داشتیم و از سوی دیگر منابع درآمدهای نفتی ما با وجود شرایط سخت تحریم بهبود یافت و دیگر منابع درآمدهای مالیاتی و گمرکی رو به رشد بود، ضمن آنکه درآمدهای حاصل از مولدسازی، معادن، تنظیم‌گری ارتباطات و همه زیربخش‌هایی که درآمد دولت را در بودجه تشکیل می‌دهد، رشد داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه به‌تازگی انتشار اوراق ۱۸۶ هزار میلیارد تومانی دولت آغاز شده است، هدف از انتشار آن را اجرای هرچه بهتر و تسریع در تکمیل طرح‌های تملک دارایی و زیرساختی برشمرد و تصریح کرد: در روزهای گذشته حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از این اوراق فروش رفته است و منابع آن را به‌تدریج برای تکمیل طرح‌های عمرانی تزریق می‌کنیم.

منظور با بیان اینکه نرخ رشد ما در هر دو سال دولت سیزدهم با احتساب نفت ۴.۵ درصد بود در حالی که نرخ رشد در چند سال آخر دولت گذشته منفی بود، گفت: در حوزه رشد تولید صنعتی در بخش شرکت‌های بورسی در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ متوسط رشد این شرکت‌ها ۰.۱ درصد اما در دو سال اخیر نرخ رشد ۴.۱ درصد بوده است. مقدار پالایش نفت کشور در سال ۹۹ معادل ۲.۰۳۸ میلیون بشکه نفت در روز بوده که در تیرماه امسال به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده که ۲۰۰ هزار بشکه در روز ظرفیت ما افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: مقدار تولید بنزین در پایان سال ۱۴۰۱ به ۹۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر در روز و گازوئیل از ۱۰۳ به ۱۰۹ میلیون لیتر در روز افزایش یافته و نفت خام از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز به ۲ میلیون و ۶۶ هزار بشکه در روز رسیده است.

کد خبر 476738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =