خدمت‌رسانی پالایشگاه و شرکت گاز ایلام به زائران اربعین حسینی

پالایشگاه و شرکت گاز ایلام خدمات مختلفی به زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهند.

به گزارش شانا، محمود کشاورز، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: روزانه ۹ هزار پرس غذا در ۲ وعده ناهار و شام از سوی موکب‌های این شرکت واقع در اردوگاه قدس سپاه چرداول و سه‌راهی جندالله صالح‌آباد بین زائران اربعین توزیع می‌شود که از این تعداد روزانه ۵ هزار پرس غذا در اردوگاه قدس سپاه چرداول، ۳ هزار پرس غذا به‌صورت توافقی با فرمانداری چرداول در دیگر مواکب شهرستان و هزار پرس غذا در سه‌راهی جندالله صالح‌آباد شهرستان مهران با همکاری هیئت ابنا الزهرا بین زوار توزیع می‌شود.

به گفته وی، موکب این شرکت با رعایت کامل دستورعمل‌های بهداشتی به‌عنوان مرکز اصلی پذیرایی از زائران اربعین در شهرستان چرداول آغاز به‌کار کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام به خدمات ارائه‌شده در این موکب اشاره و تصریح کرد: این موکب روزانه پخت غذای گرم برای ناهار و شام و توزیع آب معدنی، چای و شربت میان زوار اربعین حسینی را برعهده دارد، همچنین خدمات فرهنگی و آموزشی نیز به زائران ارائه می‌دهد.

روح‌الله نوریان، مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام هم از توزیع غذا به همت این پالایشگاه بین زوار اربعین حسینی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای توزیع ۱۰ هزار وعده در مسیر برگشت زوار نیز انجام شده است، همچنین انواع پذیرایی میان‌وعده بین زائران توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز ایلام با حمایت ستاد اربعین وزارت نفت و شرکت ملی گاز نسبت به راه‌اندازی ۲ موکب اقدام کرده است، افزود: از این تعداد موکب، یک مورد آن در ورودی شهر چوار و مورد دوم در کمربندی شرقی شهر اسلام مشغول خدمات‌رسانی به زائران اربعین هستند.

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام ادامه داد: ایجاد پایگاه بهداشتی و درمانی، استقرار یک دستگاه آمبولانس، ایجاد و تجهیز نمازخانه به متراژ ۲۰۰ متر مربع برای برپایی نماز جماعت و استراحت زائران در موکب چوار، اسکان و پذیرایی از زائران از دیگر اقدام‌های این پالایشگاه برای خدمات‌رسانی به زائران است.

نوریان با بیان اینکه این پالایشگاه در ستاد اربعین استان به‌عنوان معین شهرستان ایلام انتخاب شده است، اظهار کرد: کمک‌های لجستیکی به قرارگاه اربعین استان از جمله در اختیار گذاشتن اتوبوس، مینی‌بوس و سواری و جرثقیل‌های ۳۵ و ۵۵ تنی، همچنین آبرسانی به دیگر موکب‌های اسلام و چوار تنها بخشی از اقدام‌هاست.

وی همچنین از نصب و راه‌اندازی دو سردخانه و دو کارخانه یخ در پایانه مرزی مهران خبر داد و تصریح کرد: برای نصب و راه‌اندازی آنها مبلغ ۱۲۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نفت هزینه شده است.

کد خبر 563229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =