۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
  • کد خبر: 630153
گچساران؛ قلب نفت ایران

شرکت نفت و گاز گچساران به‌عنوان یک شرکت ویژه و راهبردی در جنوب کشور و در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان و بوشهر قرار دارد و افزون بر مدیریت و راهبری کل صادرات نفت خشکی کشور، تأمین بخشی از خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های کشور نیز بر عهده این شرکت است، از این رو این شرکت را به قلب نفت ایران می‌شناسند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی، مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه شرکت نفت و گاز گچساران پیشتاز در انجام مسئولیت‌های اجتماعی پیرامون خود است اظهار کرد: از زمان ورود به شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نشست‌های زیادی با ائمه‌ جمعه، استانداران، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان امنیتی، فرمانداران، شهرداران، بخشداران، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان در حوزه چهار استان جنوبی کشور برگزار کرده‌ایم تا در یک تعامل مثبت و سازنده و با هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود به نظام اسلامی ایران و مردم کشور و محیط پیرامونی تأسیسات خدمت صادقانه و بی‌منت کنیم.

وی ادامه داد: دولت انقلابی سیزدهم نگاه ویژه‌ای به جوامع پیرامونی صنعت نفت دارد، از این رو در این دولت شاهد اعتبارهای ویژه صنعت نفت به استان‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران افزود: در این مدت یک هزار و ۸۰۰ مورد درخواست واصله از سوی فرمانداران منطقه داشته‌ایم که بر اساس هزینه‌یابی انجام‌شده مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی هزینه شده که همه این موارد با استفاده از ظرفیت‌های داخلی این شرکت به سرانجام رسیده است.

کمالی تصریح کرد: در سفرهای ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اعتبارهای بسیار خوبی از سوی ریاست جمهوری و وزیر نفت به این استان و شهرستان‌های گچساران و باشت اختصاص یافت که با تخصیص مناسب زمینه اقدام‌های مناسب زیرساختی را در حوزه‌های مختلف در پی خواهد داشت.

وی گفت: کارکنان صنعت نفت امروز در اوج عزت و بالندگی به سر می‌برند و نگاه دولت و وزیر نفت نیز به حل مشکل‌های کارکنان است، چراکه رسیدن به تولید حداکثری به دست توانای همین کارکنان رقم خورده و اعتقاد ما این است که تولید صیانتی و حداکثری با رضایت‌مندی کارکنان محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران افزود: در اوج گرمای طاقت‌فرسای جنوب کشور کارهای بزرگ و جهادی به دست کارکنان نفت گچساران رقم خورده تا شریان اقتصاد کشور متوقف نشود و این اقدام‌های جهادی سبب افزایش و پایداری تولید شده است.

کمالی ادامه داد: برای مثال از ابتدای امسال نزدیک به ۲ هزار کیلومتر توپکرانی در سایزهای مختلف در نقاط سخت‌گذر انجام شده که کار بسیار ارزشمند و بزرگی است.

وی از انجام ۴۰۵ مورد مأموریت موفقیت‌آمیز در چارچوب ایمن‌سازی، تعمیرات غیرمترقبه و اصلاحیه‌های مهندسی در محدوده خطوط لوله این شرکت در سال جاری خبر داد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه این شرکت از نظر حوزه فعالیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: تعمیرات و پشتیبانی بیش از ۷ هزار کیلومتر خط لوله  که بخش قابل‌توجهی از آن در مناطق سخت‌گذر است به‌عهده این شرکت قرار دارد.

کمالی تصریح کرد: بخشی از خطوط لوله شرکت نفت و گاز گچساران به علت فرسودگی با مشکلاتی مواجه شد که اداره‌ نگهداری و تعمیرات خطوط لوله با تلاش فراوان در کمترین زمان ممکن و با هدف صیانت از تولید و حفظ محیط زیست، این خطوط را به مدار عملیات بازگرداند.

وی افزود: در بحث ایمن‌سازی خطوط روزمینی و زیرزمینی در سایزهای مختلف از ۴ تا ۵۶ اینچ و در نقاط پراکنده در مجموع به متراژ ۲۱۰ کیلومتر ایمن‌سازی شده است.

مدیرعامل نفت گچساران اظهار کرد: به‌منظور پیشگیری از آلودگی‌های محیط زیستی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۸۱ هزار بشکه نفت به‌وسیله دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش‌ سیار MOS و MOT در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برداشت شد.

کمالی افزود: عملیات برداشت نفت از طریق دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش ‌سیار نقش بسیار حائز اهمیتی در کاهش حجم نفت سوزانده‌شده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در گرفتن تصمیم برای توسعه میدان‌ها، انجام عملیات بهره‌برداری به‌موقع از چاه و طراحی تسهیلات فرآورش مناسب میدان دارد.

وی از تهیه و تأمین بیش از یک هزار و ۵۲۷ قلم کالا به ارزش بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون در این شرکت خبر داد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: از مجموع یک هزار و ۵۲۷ قلم کالا بیش از یک هزار ۳۰۰ قلم آن به ارزش بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی سازندگان داخلی و به سفارش این شرکت ساخته شده است.

کمالی افزود: این اقلام در چارچوب ۲۸۸ درخواست از اداره‌های مختلف از سوی شرکت‌های داخلی ساخته شده است و این مقدار خرید نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال این شرکت بیش از ۴۷۰ قلم کالا به ارزش بیش از ۲۱۸ میلیارد ریال از فروشندگان و تأمین‌کنندگان در شهر گچساران خریداری کرده که این حجم از خرید کالا تأثیر بسزایی در ایجاد اشتغال و گردش مالی و رونق اقتصادی در شهر گچساران داشته است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: همچنین از ابتدای امسال شرکت نفت و گاز گچساران با شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ‌هفت قرارداد جدید امضا کرده است.

کمالی اظهار کرد: با توجه به قانون حمایت از  تولید کالای ساخت داخل برای استفاده از توان شرکت‌های ‌دانش‌بنیان، بعضی نیازهای فناورانه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از این طریق در دست پیگیری است.

‌وی افزود: عمده این نیازها شامل کالا، قطعات، مواد، تجهیزات، خدمات و نرم‌افزار در حوزه‌های فنی، مهندسی، رفاهی و خدماتی است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: تهیه و تأمین شیرآلات و اتصالات و لوله‌های فلزی و غیرفلزی و تجهیزات فنی مورد نیاز از جمله قراردادهایی هستند که مجوزهای امضای قرارداد آنها صادر ‌شده است.

کمالی مجموع ارزش این هفت قرارداد را حدود ۸۲۹ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: بومی‌سازی، حمایت از ‌ساخت داخل، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقای سطح اطمینان واحدهای اجرایی در تأمین به‌موقع نیازها و صرفه‌جویی ‌چشمگیر حاصل از این تولیدا از مهم‌ترین مزیت‌های این قراردادها است.

وی اظهار کرد: از شروع به‌کار در نفت گچساران، رفع مشکل‌های همکاران اعم از رسمی، قراردادی و ارکان ثالث را در دستور کار قرار داده‌ایم و کماکان در حال پیگیری هستیم و با دستور معاون وزیر در توسعه منابع انسانی بررسی‌های میدانی خوبی هم از طرف مسئولان منابع انسانی و هم مهندسی ساختار با حضور کارشناسان ذی‌ربط در گچساران انجام شد که با جمع‌بندی در حال اخذ تصمیم‌های لازم هستیم.‌

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: بیمارستان قدیمی نفت و گاز گچساران در شأن مردم این شهر نیست و بر همین اساس نشست‌های زیادی درباره اتمام کار و راه‌اندازی بیمارستان جدید برگزار شده که با پیگیری‌های انجام‌شده پیمانکار جدید انتخاب شده و شروع به‌کار کرده است و امیدواریم با تخصیص مناسب تا پایان امسال شاهد در مدار قرار گرفتن یک بیمارستان پیشرفته در گچساران باشیم.

کمالی با اشاره به سایر خدمات عام‌المنفعه شرکت نفت و گاز گچساران گفت: مهار آتش‌سوزی بازار گناوه در کنار مهار بیش از ۱۵۰ آتش‌سوزی در نقاط مختلف شهری از سوی آتش‌نشانان شرکت نفت و گاز گچساران از دیگر اقدام‌های انجام‌شده توسط این شرکت است.

وی ادامه داد: اتمام کار ساختمان اداری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران که بیش از ۲۰ سال از تاریخ شروع به اتمام نرسیده است، از جمله اولویت‌هایی است که به‌صورت روزانه پیگیری می‌شود و در آینده نزدیک خبرهای خوش این پیگیری‌ها اعلام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: ساخت موکب ثابت و بسیار مناسب که از مطالبه‌های استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است نیز از سوی این شرکت در پایانه مرزی شلمچه انجام شد تا موکبی در شأن زوار امام حسین (ع) داشته باشیم و با تلاش همکاران خدوم و بی‌توقع خود توانستیم مشکل سرمایش مصلای نماز جمعه گچساران را در حد مطلوب رفع کنیم.

کمالی با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی افزود: نفت در خدمات‌رسانی به زائران نیز پیشتاز بوده است و در پشتیبانی از موکب‌ها و در اختیار قرار دادن ماشین‌آلات نظیر اتوبوس و مینی‌بوس به‌صورت کامل همکاری کرده است.

کد خبر 630153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =