۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
  • کد خبر: 634236
گزیده‌های نفتی هفته

خبرهای مربوط به سفر وزیر نفت به روسیه، تکمیل گازرسانی به استان البرز، به‌همرسانی صنعت پتروشیمی و دانش‌بنیان‌ها و توزیع گازمایع در بستر سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

سفر به روسیه: سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در رأس هیئتی عالی‌رتبه سیاسی - اقتصادی روز پنجشنبه (۱۶ آذرماه) راهی مسکو شد که در این سفر جواد اوجی، وزیر نفت نیز به‌منظور پیگیری تسریع در توسعه روابط دو کشور در حوزه انرژی رئیس‌جمهوری را همراهی کرد.

رایزنی درباره مسائل دوجانبه از جمله همکاری‌های اقتصادی و گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی اصلی‌ترین دستور کار دولت سیزدهم در این سفر یک‌روزه بود؛ رئیسی در دیدار با پوتین با اشاره به همکاری‌های سازنده ایران و روسیه در بخش‌های انرژی، کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان، بر فراهم بودن زمینه برای برداشتن گام‌هایی مؤثرتر در توسعه همکاری‌ها همسو با منافع دو کشور تأکید کرد.

ایستگاه پایانی گازرسانی به استان البرز: آیین گازرسانی به یک شهر و ۱۲۰ روستای سخت‌گذر استان البرز همزمان با دور دوم سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به این استان برگزار شد.

مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز امروز (جمعه، ۱۷ آذرماه) در این آیین گفت: امروز شاهد گازرسانی به شهر آسارا با ۴۵۲ خانوار و ۱۲۰ روستای سخت‌گذر با ۸۸۱۳ خانوار در نقاط مختلف استان البرز از جمله شهرستان‌های کرج، طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ هستیم.

به‌همرسانی صنعت پتروشیمی و دانش‌بنیان‌ها: رویداد «پتروفن» ۱۴۰۲ با شعار «مسیر نوآوری پتروشیمی» با تأکید بر رفع نیازهای فناورانه با توانمندسازی بازیگران زیست‌بوم صنعت پتروشیمی در هفت حوزه تخصصی ۱۲ تا ۱۴ آذرماه به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد.

امسال و در دومین رویداد پتروفن ۲۳۰ نیاز فناورانه به بیش از ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان معرفی شد. محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در آیین گشایش این رویداد به بازار بزرگ شرکت‌های‌دانش‌بنیان اشاره و اعلام کرد: حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان فروش محصولات دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱ رقم خورده است.

هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت نیز در آیین پایانی این رویداد اظهار کرد: انتظارم از شرکت‌های دانش‌بنیان این است که در حوزه خلق دانش‌های بومی صنعت پتروشیمی بیش از پیش فعال شوند تا تکمیل زنجیره ارزش را که سیاست دولت سیزدهم است بتوانیم بیش از پیش تحقق بخشیم.

توزیع گازمایع در بستر سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف): جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی این هفته با تأکید بر لزوم ثبت‌نام متقاضیان در سامانه دریافت فرآورده‌های نفتی (سدف) برای دریافت گاز مایع، گفت: گاز مایع (ال‌پی‌جی) به قیمت یارانه‌ای در حال توزیع است، اما همه متقاضیانی که نیازمند دریافت  برای مصارف خانگی یا مشاغل خرد هستند باید در سامانه دریافت فرآورده‌های نفتی ثبت‌نام و از طریق این بستر الکترونیکی سوخت موردنیاز خود را دریافت کنند.

به گفته وی، دولت تلاش می‌کند فرآورده یارانه‌ای را به دست مردم به‌عنوان مصرف‌کننده اصلی برساند و از شبکه خارج نشود، بنابراین تلاش شده است انواع فرآورده با قیمت یارانه‌ای به‌منظور شفافیت بیشتر از طریق بسترهای اینترنتی توزیع شود.

دیگر خبرها: بازدید محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری از سکوی فاز ۱۱ و پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی و سکوی گازی سلمان، صادرات ۲۰ میلیون دلار کاتالیست راهبردی به روسیه، امضای قرارداد مجتمع گاز پارس جنوبی با ۱۷ دانش‌بنیان‌ در دولت سیزدهم، امضای یادداشت‌ تفاهم و اسناد همکاری ایران و کوبا در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، امضای ۶۰ قرارداد مهم برای تأمین و تولید قطعات موردنیاز در نفت و گاز گچساران، کمپرسور سانتریفیوژ ایرانی در بازار روسیه و بلاروس، انتصاب مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات‌ دریایی و درگذشت مدیرعامل پیشین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بوده‌اند.

کد خبر 634236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =