ساخت ۱۲ گروه کالایی کلان در حوزه گاز تا پایان سال ۱۴۰۴ اجرایی می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری از اجرایی شدن ساخت ۱۲ گروه کالایی کلان در حوزه گاز تا پایان سال ۱۴۰۴ به‌وسیله شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز (یکشنبه، ۱۷ دی‌ماه) در حاشیه آیین امضای توافقنامه معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه سیاست جدی این معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ است، اظهار کرد: یکی از این سیاست‌ها همکاری با دستگاه‌های بزرگ کشور برای تولید و بومی‌سازی اقلام راهبردی فناوری است که بخش گاز به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه ملی کشور جزو این دستگاه‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بحث استحصال گاز، افزایش بهره‌وری، ذخیره‌سازی و بهینه‌سازی مصرف باید جزو اولویت‌های حوزه گاز باشد، افزود: توافقنامه‌ای که امروز بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ملی گاز ایران منعقد شد در ۱۲ گروه کالایی کلان و سامانه، تعریف موضوع شده که ارزش آن به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در هریک از این گروه‌ها چند قلم کالای راهبردی وجود دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان این پروژه‌ها را به‌عهده گرفته‌اند و تأمین مالی انجام و تضمین خرید نیز ازسوی شرکت ملی گاز انجام می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: امیدواریم ساخت این ۱۲ قلم کالا تا پایان سال ۱۴۰۴ اجرایی شود.

کد خبر 635814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =