رئیسی از پیگیری‌های وزارت نفت برای جمع‌آوری گازهای مشعل قدردانی کرد

رئیس‌جمهوری گفت: ایران در نشست سران جی‌ئی‌سی‌اف در الجزایر به‌دلیل اقدام‌های موفق در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل طی دو سال اخیر موفق به دریافت جایزه شد که جای خشنودی و قدردانی دارد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیدابراهیم رئیسی امروز (چهارشنبه، ۱۶ اسفندماه) در نشست هیئت وزیران با اشاره به گزارش جواد اوجی، وزیر نفت از هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) اظهار کرد: ایران در این نشست به‌دلیل اقدام‌های موفق و پیشرو در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل قدردانی شد که جای خشنودی و قدردانی دارد و امیدوارم با پیگیری‌های مجدانه وزارت نفت طرح جمع‌آوری گازهای مشعل هرچه سریع‌تر تکمیل شود تا هم از سوزاندن ثروت ملی جلوگیری و هم آلایندگی‌های زیست محیطی آن متوقف شود.

وی همچنین به میانگین افزایش تولید ۵ درصدی گاز ایران طی سال‌های اخیر که با میانگین ۲.۵ درصدی رشد جهانی تولید گاز مقایسه می‌شود، اشاره کرد.

در همین حال، وزیر نفت در این نشست ضمن قدردانی از حضور مؤثر رئیس‌جمهوری در نشست سران جی‌ئی‌سی‌اف در الجزایر، به ارائه گزارشی از روند برگزاری و دستاورد هیئت ایرانی در این رویداد پرداخت و اظهار کرد: طبق گزارشی که دبیرخانه جی‌ئی‌سی‌اف در پایان این نشست منتشر کرد، ایران با وجود تحریم‌ها، طی سال‌های اخیر به رکورد میانگین افزایش تولید ۵ درصدی گاز دست یافته، در حالی که میانگین تولید جهانی گاز در دوره مورد بررسی ۲.۵ درصد بوده است.

وی افزود: در این نشست صنعت نفت و گاز ایران موفق به دریافت جایزه سال ۲۰۲۴ جی‌ئی‌سی‌اف برای طراحی و اجرای طرح جمع‌آوری گازهای مشعل در میان کشورهای صادرکننده گاز شد.

در این نشست همچنین سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی از رکوردشکنی دولت سیزدهم در جذب سرمایه خارجی طی امسال خبر داد و گفت‌: بر اساس گزارش سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، تا اسفندماه امسال، کشور بیشترین حجم جذب سرمایه خارجی در سال‌های اخیر را تجربه کرده است که عدد قطعی آن نیز تا پایان اسفندماه اعلام می‌شود.

کد خبر 638716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =