تمایل یک شرکت ترک برای افزایش سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران

شانا _ گروه بین الملل: شرکت ترکیه ای گوبره تاس که بخش عمده سهام شرکت پتروشیمی رازی و بخشی از سهام شرکت آریا را در اختیار دارد از تمایل خود برای سرمایه گذاری بیشتر در صنعت پتروشیمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عثمان بالتا، مدیر شرکت گوبره فابریکالاری ترکیه، تولید کننده کودهای شیمیایی، گفت:  احتمال می رود این شرکت در پی کاهش تحریم هاعلیه ایران، سرمایه گذاری خود در بخش های پتروشیمی ایران را افزایش دهد.

شرکت گوبره تاس یک شرکت زیر مجموعه با عنوان پتروشیمی رازی در ایران دارد که در سال 2008 به قیمت 650 میلیون دلار خریداری کرده است.

بالتا اعلام کرد: کاهش تحریم ها ممکن است سبب افزایش سرمایه گذاری ما در طرح های پتروشیمی شود، با توجه به موفقیت پتروشیمی رازی، ما پیش تر پیشنهادهایی از سوی ایران دریافت کرده ایم.

وی افزود:  شاید ما سرمایه گذاری های تازه ای در صنعت پتروشیمی ایران داشته باشیم.

بر اساس توافق هسته ای اخیر ایران و گروه 1+5  تعدادی از تحریم های اعمال شده علیه ایران از جمله تحریم های بخش پتروشیمی لغو خواهد شد.

شرکت پتروشیمی رازی، شرکت زیر مجموعه گوبره تاس در ایران در سال 2012، 87.5 درصد سهام یک شرکت ایرانی آریا را با پرداخت 15 میلیارد و 500 میلیون دلار خریداری کرد.

مدیر شرکت گوبره  تاس گفت: این شرکت در نظر دارد با پرداخت دو میلیون و 900 هزار دلار دیگر باقیمانده سهام شرکت آریا را نیز خریداری کند.

بالتا افزود: ما برای خرید 12.5 درصد باقی مانده سهام شرکت آریا  در حال مذاکره هستیم و در نظر داریم این  روند را در چند ماه آینده تکمیل کنیم.

مدیر گوبره تاس تصریح کرد: کاهش تحریم ها همچنین به کاهش هزینه های تولید شرکت پتروشیمی رازی  کمک می کند اما هنوز زود برای برآورد  درباره میزان تاثیر لغو تحریم ها بر سودهی این شرکت زود است.

کد خبر 210425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =