گازرسانی و احداث پتروشیمی، چشم اندازخوش توسعه است

شانا _ گروه دولت و مجلس: رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان با اشاره به نتایج سفر رئیس جمهوری به این استان، گفت: تأکید رئیس جمهوری بر انجام گازرسانی به زاهدان و خاش از مهم‌ترین دستاوردهای این سفر بود.

به گزارش شانا، حمیدرضا پشنگ،  رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان، با اشاره به تصویب گازرسانی به زاهدان و خاش از ایرانشهر، ‌ تأکید رئیس‌جمهوری بر رسیدگی به وضع معادن استان، تصویب راه‌اندازی پتروشیمی ایرانشهر و دیگر مصوبات کلان و زیرساختی توسعه استان در سفر استانی رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان، افزود: دستاوردهای توسعه‌ای خوبی در انتظار این استان خواهد بود.

بر این اساس، رئیس جمهوری در جریان سفر خود به استان سیستان و بلوچستان از اتصال چابهار به شبکه سراسری گاز کشور خبر داد و از آماده شدن وضع این شهرستان برای تبدیل به مرکزی صنعتی و کانونی برای پتروشیمی و فولاد و صنایع معدنی سخن گفت.

روحانی گفت:  برای توسعه این شهرستان مهم و کل استان گامهای لازم را به حول و قوه الهی برخواهیم داشت. بی‌تردید باید چابهار مرکز صنعتی باشد و در کنار آن مرکز تجاری هم باشد. برای این که صنعتی شود، ناچار باید گاز به این منطقه متصل شود. طبق برنامه دولت تدبیر و امید در سالهای ۹۳ و ۹۴ با تلاشهایی که انجام خواهد گرفت از ایرانشهر گاز به چابهار متصل می‌شود.

رئیس جمهوری افزود: به محض این که گازرسانی به این منطقه مهیا شود، وضع اینجا برای تبدیل به مرکزی صنعتی و کانونی برای پتروشیمی و فولاد و صنایع معدنی دیگر هم آماده خواهد شد.

به گزارش شانا، سفر رئیس جمهوری و هیئت همراه از صبح سه‌شنبه (۲۶ فروردین ماه) آغازشد و شب چهارشنبه( ۲۸ فروردین) پایان یافت.

کد خبر 215269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =