خط لوله جدید میانمار 1.87 میلیارد متر مکعب گاز به چین رساند

خط لوله جدید چین – میانمار در نخستین سال کاری خود، 1.87 میلیارد متر مکعب گاز به چین انتقال داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت ملی نفت چین روز دوشنبه (6 مرداد ماه) اعلام کرد که این کشور 1.87 میلیارد متر مکعب گاز از طریق خط لوله چین – میانمار وارد کرده است. 

این نخستین سال آغاز به کار خط لوله چین – میانمار است که به تدریج به حداکثر ظرفیت خود می‌رسد.

این خط لوله چند ملیارد دلاری که بیش از 2400 کیلومتر را از سواحل میانمار در اقیانوس هند تا شهر کانمینگ واقع در جنوب غربی چین طی می‌کند، به پکن اجازه می‌دهد تا تنگه مالاکا را به عنوان یکی از شلوغ‌ترین خطوط حمل و نقل دریایی دور بزند.

خط لوله گاز چین – میانمار قادر به انتقال حداکثر سالانه 12 میلیارد متر مکعب گاز است،همچنین یک خط لوله نفتی نیز که سال آینده در موازات این خط لوله گاز آغاز به کار می‌کند، امکان انتقال روزانه 440 هزار بشکه نفت را نیز فراهم می کند.

شرکت ملی نفت چین که مالک این خط لوله است، با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که این خط لوله همچنین 60 میلیون متر مکعب گاز به میانمار تحویل داده است.

مقامهای میانمار پیش از این گفته بودند که رسیدن خط لوله گاز چین – میانمار به حداکثر ظرفیت خود، نزدیک به یک سال زمان می‌برد.

میانمار در ماه ژوئن اعلام کرد که در سال گذشته مالی خود 3.3 میلیارد دلار از صادرات گاز درآمد داشته است که این میزان به دلیل به افزایش تقاضای داخلی، از 2 سال پیش از آن کم‌تر است. با این حال انتظار می‌رود، افزایش صادرات گاز به چین از طریق خط لوله جدید، سبب افزایش درآمدهای میانمار شود.
کد خبر 221936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =