۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
  • کد خبر: 243719
قیمت سبد نفتی اوپک کاهش یافت

قیمت سبد نفتی اوپک دیروز (پنجشنبه، 11 تیرماه) با 48 سنت افزایش به 58 دلار و 99 سنت برای هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت سبد نفتی این سازمان روز سه شنبه (نهم تیرماه) ٥٨ دلار و ٧٩ سنت برای هر بشکه بود.

در همین حال، قیمتهای جهانی نفت خام در پایان معاملات دیروز (پنجشنبه، ١١ تیرماه) در پی نخستین افزایش هفتگی شمار دکلهای حفاری آمریکا در سال ٢٠١٥، تغییر اندکی داشت.

آمار هفتگی شرکت بیکرهیوز درباره تعداد دکلهای نفتی آمریکا از عوامل افزایش دهنده قیمت نفت در معاملات دیروز بازار نفت بود، این شرکت اعلام کرد که شمار دکلهای نفتی ایالات متحده پس از ١٢ هفته پیاپی کاهش، برای نخستین بار از دسامبر ٢٠١٤ با افزایش روبرو شد.

از آن جا که انتظار می رفت در پی آمارهای مطلوب وضع اشتغال و داده های اقتصادی ایالات متحده، وزارت خزانه داری آمریکا شتاب کمتری برای افزایش نرخ بهره داشته باشد، قیمت نفت در ساعتهای اولیه معاملات با رشد همراه بود، همچنین رشد قیمت بنزین پیش بینی ها را به سمت افزایش تقاضا برای نفت خام سوق داد.

با این حال به دنبال ادامه تردیدها درباره حل بحران بدهی یونان و ادامه مذاکرات هسته ای تهران و کشورهای گروه ١+٥، در کنار تعطیلات روز چهارم ژوئیه (١٣ تیر) به مناسبت روز استقلال ایالات متحده، برخی احتیاط ها بر بازار غالب و مانع رشد بیشتر قیمت نفت شد.

قیمت نفت خام برنت در پایان معاملات دیروز با ٦ سنت افزایش به ٦٢ دلار و هفت سنت برای هر بشکه رسید، در حالی که این رقم در میان معاملات از رقم ٦١ دلار و ٩٠ سنت تا ٦٣ دلار  ٢٠ سنت در نوسان بود؛ قیمت این نفت خام شاخص در پایان معاملات روز چهارشنبه (١٠ تیرماه) ٢,٥ درصد کاهش یافته بود.

قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی با سه درصد کاهش به ٥٦ دلار و ٩٣ سنت برای هر بشکه رسید، به طوری که از رقم ٥٦ دلار و ٦٥ سنت تا ٥٧ دلار و ٩٥ سنت در نوسان بود؛ قیمت نفت خام شاخص آمریکا در پایان معاملات دیروز به دلیل رشد ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا، چهار درصد کاهش یافته بود که بیشترین کاهش از ماه آوریل به شمار می آمد.
 
سبد نفت خام اوپک شامل ۱۲ نوع نفت خام اعضای این سازمان شامل مخلوط الجزایر، گریسول آنگولا، اورینته اکوادور، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، اس سیدر لیبی، سبک بونی نیجریه، مارین قطر، سبک عربی عربستان سعودی، موربان امارات و مری ونزوئلاست.
کد خبر 243719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =