قرارداد ایجاد سامانه مدیریتی مبادلات فرآورده‌های نفتی امضا می‌شود

رئیس اداره بازرسی فنی و هماهنگی مبادلات فرآورده‌های نفتی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ایجاد سامانه مدیریتی مبادلات مواد نفتی در دو ماه آینده به مرحله امضای قرارداد می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سید محمد جمشیدی در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه این سامانه با حمایت مدیریت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیگیری می‌شود، افزود: همه اطلاعات مربوط به فعل و انفعالات و مبادلات محصولات نفتی بین «شرکت‌های پالایشی و خطوط لوله و مخابرات نفت»، «شرکت‌های پالایشی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی»  و «شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و خطوط لوله و مخابرات نفت» دریافت و سپس اطلاعات مربوط به مقدار ذخیره و مصرف  مواد نفتی تجزیه و تحلیل می‌شود.

رئیس اداره بازرسی فنی و هماهنگی مبادلات فرآورده های نفتی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی، هدف از اجرای این طرح را شناسایی تنگناها، مشکلات و کمبودها عنوان کرد.

جمشیدی با اشاره به اینکه ورودی این سامانه، اطلاعات دیسپچینگ شرکت‌های ملی پخش فرآورده‌های نفتی، خطوط لوله و مخابرات نفت و پالایشگاه‌های نفت است، گفت: کاهش ضایعات مواد نفتی، کاهش مصرف انرژی و کاهش هدرروی مواد نفتی از جمله مزایای این طرح است.

وی  همچنین به پروژه‌های تعالی در حال اجرای این اداره اشاره کرد و افزود: نظام‌نامه بازرسی فنی و مبادلات مواد نفتی  و دستورعمل‌های حفاظت فنی  و یکسان‌سازی محاسبات مواد نفتی نیز در آینده‌ای نزدیک تدوین خواهد شد.

کد خبر 288887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =