استقرار ۵ خودرو سوخت‌رسان سیار در مشهد مقدس

هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا و لزوم کاهش رفت‌وآمدهای درون‌شهری، پنج دستگاه خودرو سوخت‌رسان سیار بنزین در شهر مشهد مقدس مستقر شدند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی‌اصغر اصغری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی دیروز (دوشنبه، ۲۶ اسفندماه) در آیین بهره‌برداری از این خودروها گفت: این خودروها با همکاری بخش خصوصی در مشهد مستقر شده‌اند و این شهر پس از تهران دومین شهری است که در این زمینه اقدام می‌کند.

وی افزود: با مشکلاتی نظیر گرانی و کمبود زمین در شهرهای بزرگ به‌منظور احداث جایگاه عرضه سوخت، خودروهای سوخت‌رسان گزینه متفاوت و بسیار خوبی برای عرضه سوخت هستند و همچنین نقش مهمی در کاهش رفت‌وآمد به جایگاه‌های عرضه سوخت ایفا می‌کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی ادامه داد: در این طرح به‌جای مراجعه چند خودرو به جایگاه  عرضه سوخت، یک خودرو سوخت‌رسان به آنها مراجعه می‌کند و این خودروها از انبار شرکت نفت سوخت‌گیری نمی‌کنند که رقیبی برای جایگاه‌ها باشند، بلکه سوخت خود را از جایگاه‌های عرضه سوخت سطح شهر تهیه می‌کنند، بنابراین هزینه سوخت تحویلی به شهروندان با نرخ آزاد به اضافه هزینه حمل‌ونقل خواهد بود.

اصغری گفت: همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است برخی افراد نخواهند از منزل خود خارج شوند، یا مسافت طولانی برای سوختگیری طی کنند که برای تأمین سوخت مورد نیاز، سوخت‌رسان‌های سیار گزینه مناسبی هستند.

وی افزود: خودروهای سیار همچنین در شرایط برف و یخبندان که برخی راه‌ها مسدود می‌شوند، کمک بسیار خوبی برای سوخت‌رسانی به خودروهای در راه مانده هستند.

بومی‌سازی خودروهای سوخت‌رسان در ایران

منصور عطایی، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک آیریک پارسیان به‌عنوان تولیدکننده داخلی خودروهای سوخت‌رسان هم در این آیین گفت: این خودروها از فناوری روزآمد دنیا بهره‌مندند و از سال ۲۰۱۸ ایران به‌عنوان نخستین کشور در منطقه غرب آسیا و پنجمین کشور دنیا از این فناوری استفاده می‌کند و آن را بومی‌سازی کرده است.

وی افزود: هرکدام از این خودروها دو باک ۴۰۰ لیتری بنزین همراه دارند و در طول دو سال فعالیتی که ۵۰ خودرو سیار سوخت‌رسان در تهران انجام دادند معادل ۵ میلیون کیلومتر مسافت و ۱۶ هزار روز صرفه‌جویی وقت شهروندان برای تهران کار کرده‌اند و نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا ایفا می‌کنند.

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک آیریک پارسیان ادامه داد: شهروندان می‌توانند برای استفاده از این خودروها اپلیکیشن pido app را روی موبایل خود نصب کنند.

شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی و مشهد سبب شده است مردم و مسئولان به دنبال ایجاد راهکارهایی برای هر چه بیشتر ماندن در خانه و کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری باشند.

کد خبر 301051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =