امارات تعهد خود به توافق کاهش تولید را به‌طور کامل اجرا می‌کند

وزیر انرژی امارات اعلام کرد که این کشور به‌طور کامل متعهد می‌شود مطابق توافق کاهش تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از تولید نفت خام خود بکاهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سهیل المزروعی، روز یکشنبه (۲۴ فروردین‌ماه) پس از پایان دهمین نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک پلاس  و نهایی شدن توافق کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای برای ماه‌های مه و ژوئن در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد: امارات متحده عربی متعهد می‌شود تولید خود را بر مبنای عرضه کنونی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

وی افزود: مطابق توافق اوپک پلاس، امارات متحده عربی متعهد است که تولید خود را از سطح کنونی  میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

کشورهای عضو اوپک پلاس روز یکشنبه (24 فروردین‌ماه) سرانجام پس از چند روز مذاکرات فشرده و برگزاری نهمین نشست فوق‌العادع وزارتی اوپک پلاس در روز پنجشنبه (21 فروردین‌ماه) و پیرو آن نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی گروه 20 از طریق وبینار و رایزنی‌ها برای متقاعد کردن مکزیک به‌منظور پیوستن به توافق اوپک پلاس، برای کاهش تولید حدود ۱۰ درصد از عرضه جهانی با هدف حمایت از قیمت نفت در بحبوحه شیوع ویروس کرونا توافق کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار سرانجام پس از پذیرفتن گزینه کاهش تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای مکزیک و موافقت این کشور آمریکای شمالی برای حضور در این توافق، بر سر کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به توافق رسیدند.

خط پایه و مبنای محاسبه تولید برای همه کشورهای حاضر در این توافق به جز عربستان و روسیه ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی تعیین شد، در حالی که مبنای محاسبه تولید برای روسیه و عربستان روزانه ۱۱ میلیون بشکه در نظر گرفته شده است.

کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا همچنان از این توافق کاهش تولید که قرار است از یکم ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۲ اردیبهشت‌ماه ۹۹) اجرایی شود، مستثنا هستند.

مکزیک تنها مخالف به نحوه تخصیص سهمیه کاهش تولید در نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس در روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) بود، بر این اساس مکزیک در این توافق روزانه ۱۰۰ هزار بشکه (آمریکا به جای مکزیک روزانه ۳۰۰ هزار بشکه از تولید خود می‌کاهد) تولید خود را کاهش می‌دهد.

کد خبر 301642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =